Potpuno nov izgled Davidove i Balkanske i stvaranje nove promenade u Nišu, koja obuhvata i rekonstrukciju stepeništa na keju sa rampom za invalide deo je idejnog projekta koji je predstavljen u Gradskoj kući povodom Nedelje urbane mobilnosti.
To znači da bi ove ulice sledeće godine mogle postati pešačka zona što će dugoročno doprineti izmeštanju saobraćaja iz centra grada i stvaranju tzv. integrisanog gradskog prostora, kaže glavni urbanista Grada Niša Lidija Stefanović Nikolić.

Pešačka zona i promenada: novi život za Balkansku i Davidovu
Prema idejnom rešenju, pod sloganom „Mobilnost za sve“, ulice Balkanska i Davidova bi trebalo da budu transformisane u pešačku zonu sa delom za usporeni saobraćaj, po uzoru na prošlogodišnje uređenje Ulice Đuke Dinić kod Beogradske kapije.
„Još od 2010. prvim planom opštine Medijana ove dve ulice predviđene za kolsko-pešačke, zajedno sa delom Voždove ulice, od Davidove do Suda, i neko vreme se čekalo da se izmešta saobraćaj iz centra grada i da prvobitno bude kolsko-pešačka Voždova ulica. Međutim, kako je to zahtevno, a uslovljeno izgradnjom Južnog bulevara odnosno realizacijom obilazne pruge pristupili i krenuli u izradu projektno-tehničke dokumentacije za Balkansku i Davidovu. “ – kaže glavni urbanista Grada Niša Lidija Stefanović Nikolić.

Reč je o rešenju koje je predstavljeno u Gradskoj kući u okviru Nedelje urbane mobilnosti, a posebno oduševljava arhitektu Ivana Redija, koji se zajedno sa timom okupljenim oko nekadašnjeg kulturnog centra Kupina godinama zalagao da Balkanska i Davidova ulice dobiju duh i šarm sličan pariškom Montmartru.
“Imali smo i ideju da napravimo mural u Balkanskoj ulici, od spomenika Nadeždi Petrović, koji bi vizuelno prikazao istoriju ovog dela grada, od prvih naselja do danas, što bi postalo novo obeležje Niša.” objašnjava Ivan Redi.
U praksi to znači da će Davidova i Balkanska ulice biti kompletno popločane i dobiti novu rasvetu, dok parkiranje automobila više neće biti dozvoljeno. Dostavna i druga vozila moći će da priđu trgovinama u ovim ulicama, ali ograničenom brzinom od 10 km/h, rečeno je na prezentaciji integrisanih saobraćajnica u Nišu.

Ovo idejno rešenje koje je radio Zavod za urbanizam Niš podrazumeva i rekonstrukciju stepeništa na keju i imaće rampe za osobe sa invalidetom.
Prema ovom projektu, nova parking mesta biće obezbeđena u širem centru grada kroz izgradnju višespratne garaže pored sportske hale Čair. Lokacija je izabrana nakon ankete sprovedene putem aplikacije city&me, u kojoj su građani odabrali jednu od ponuđenih opcija. Na taj način smanjio bi se stacionarni saobraćaj i omogućila realizacija integrisanih ulica, kažu niški urbanisti.
***Ovaj projekat sufinansiran je sredstvima Grada Niša. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.






