Da li smo, u trci za brzim informacijama, zaboravili kako izgleda trenutak tišine i misao koja traje duže od jednog minuta?
Koliko nas danas, u vremenu skrolovanja i notifikacija, još uvek zna da čita polako, sabrano, da se prepusti stranici, mirisu papira i ideji koja menja pogled na svet?
Upravo ta pitanja stoje u središtu nacionalne kampanje „Čitaj za čovečanstvo“, koju sprovodi kompanija EXPO 2027 d.o.o. Beograd. Ova inicijativa povezuje kulturu, znanje i
održivost, podsećajući da je čitanje jedan od najvažnijih činova ličnog i društvenog razvoja.

U okviru kampanje, u Ekspo 2027 Plejgraundu predstavljena je knjiga dr Adama Sofronijevića „Zašto treba da plaćamo ljudima da čitaju štampane knjige i kako se naša čovečnost menja ako to ne činimo?“ – delo koje poziva na promenu navika i povratak vrednostima koje čine čoveka humanijim.
„Čitanje nas uči da sudbina nije nešto što nam se nameće odozgo, niti se spoznaje u velikim otkrovenjima. Sudbina se oblikuje sporo, strpljivo, stranicu po stranicu“, rekao je dr
Sofronijević, naglasivši da čitanje nije samo individualni izbor, već čin kojim društvo čuva sopstvenu budućnost.
Kampanja „Čitaj za čovečanstvo“, koju sprovodi kompanija EXPO 2027 d.o.o. Beograd, spaja ljubav prema knjizi i brigu o prirodi. Za svakih 27 sati zajedničkog čitanja biće zasađeno jedno drvo u budućem Ekspo parku. Svaka pročitana stranica tako postaje simbol rasta, znanja i zajedništva, kao i dokaz da kultura nije luksuz, već potreba.
Kompanija EXPO 2027 d.o.o. Beograd poziva sve građane da se priključe kampanji, jer svaka pročitana stranica menja ne samo čoveka, već i svet oko njega.
