Gradsko većeSve je spremno za okončanje prve faze racionalizacije broja zaposlenih u javnom sektoru. Za Niš to znači 90-ak otkaza do kraja aprila, kada će biti spremne otpremnine za te ljude. Gradsko veće usvojilo je nove sistematizacije većine javnih preduzeća, koje prate odluke o racionalizaciji. Primera radi, to za Tržnicu znači četiri zaposlena manje, za Toplanu sedam, za vodovod 12, parking servis pet, dok iz Objedinjene naplate odlaze četiri zaposlena. Sistematizacija Gradske uprave nije razmatrana, jer, kako kaže zamenik gradonačelnika Ljubivoje Slavković, zapravo ne predstavlja nikakvu racionalizaciju.

Kada bismo realizovali te njihove sistematizacije u skladu sa brojem koji su predvideli, gradske uprava bi imala veći broj ljudi nego što sad ima, što je suprotno osnovnoj poruci zakona, objašnjava Slavković.

Ljubivoje Slavković
Ljubivoje Slavković

Inače, Niš otpušta  duplo više ljudi od kvote koja je predviđala da se u ovoj prvoj fazi broj zaposlenih smanji za 46.

Istovremeno, Grad je već povukao 267 od ukupno 300 miliona dinara kredita za tekuću likvidnost. Najveći deo usmeren je ka školama, javno komunalnim preduzećima i za socijalu. Očekuje se i transfer iz republičke kase od oko 150 miliona dinara za prva tri meseca.

Deo novca ostavljen je za rešavanje problema Gorice. Slavković kaže da njihova sistematizacija nije bila na dnevnom redu Gradskog veća, jer je napravljena za 160 radnika, a očekuje se da se broj zaposlenih svede na 120. Ni Aerodrom  nije pravio novu sistematizaciju, jer će, kako je rečeno, tamo broj zaposlenih najverovatnije morati da se poveća, zbog republičkih propisa za tu delatnost.

Nova „seča“ radnih mesta očekuje se do kraja juna. Tada će Niški javni sektor morati da se odrekne 400-500 radnika