субота, новембар 23

POČELA MODERNIZACIJA PRUGE NIŠ – DIMITROVGRAD

0
145

Počeli su radovi na modernizaciji pruge Niš – Dimitrovgrad. Ovaj veliki posao otpočeo je na izlazu iz stanice Staničenje prema ulazu u stanicu Pirot. Rekonstruiše se 86 kilometra pruge, što obuhvata građevinske i pripremne radove za elektrifikaciju i signalizaciju, kao i elektrifikaciju te deonice. Vrednost ugovora za modernizaciju pruge Sićevo – Dimitrovgrad iznosi oko 170 miliona evra, a rok za završetak tog posla je tri i po godine. Projekat obuhvata i izgradnju nove, jednokolosečne, elektrificirane obilazne pruge oko Niša u dužini od oko 22 kilometra

Za nešto više od sat vremena, od jutros kada je započeta rekonstrukcija i modernizacija železničke pruge Niš-Dimitrovgrad, uklonjeno je prvih sedam polja postojećeg, starog koloseka ukupne dužine 175 metara, izjavio je danas Nenad Stanisavljević, ispred Infrastrukture “Železnice Srbije”. On je kazao da je realizacija ovog projekta počela jutros u 8 časova radovima na deonici otvorene pruge između železničkih stanica Staničenje i Pirot, dugoj oko sedam i po kilometra. Kako je precizirao, radovi su krenuli od izlaza iz stanice Staničenje prema ulazu u stanicu Pirot. Prema Stanisavljevićevim rečima, deonica Staničenje – Pirot je prva faza radova u okviru rekonstrukcije i modernizacije pruge Sićevo – Dimitrovgrad, u dužini od 86 kilometra i ona obuhvata građevinske i pripremne radove za elektrifikaciju i signalizaciju, kao i elektrifikaciju ove deonice. „Vrednost ugovora za modernizaciju pruge Sićevo – Dimitrovgrad iznosi oko 169,7 miliona evra, a rok za završetak ovog posla je 1.276 dana, odnosno tri i po godine“, kazao je on. Stanisavljević je naveo da će se na pruzi najpre izvoditi radovi na rekonstrukciji građevinske infrastrukture, a po njihovom završetku radovi na elektrifikaciji i ugradnji savremenih signalno – sigurnosnih i telekomunikacionih uređaja. Samo gradilište, kako je istako, podeljeno je na dve deonice, i to Prosek (Sićevo) – Staničenje i Staničenje – Dimitrovgrad. Stanisavljević je precizirao i da je zbog složenosti i velikog obima posla, deonica Staničenje – Dimitrovgrad podeljena na tri poddeonice, i to na Staničenje-Pirot, Pirot-Sukovo i otvorenu prugu Sukovo-Dimitrovgrad, uključujući i stanice Pirot i Sukovo.

 INFRASTRUKTURE ŽELEZNICE SRBIJE/ ALEKSA RISTIÆ/bs

On je naveo i da će se radovi između Staničenja i Pirota odvijati u terminima od 36-očasovnih zatvora koloseka na ovoj pruzi. „Putnički železnički saobraćaj između Niša i Dimitrovgrada se ne odvija, dok će teretni funkcionisati u terminima kada ova deonica pruge bude otvorena za saobraćaj“, naglasio je Stanisavljević. Prema njegovim rečima, za projekat rekonstrukcije i modernizacije železničke pruge Sićevo – Dimitrovgrad izabrani izvođač radova predstavlja konzorcijum firmi koji predvodi bugarska kompanija Trace group hold plc, a u kome su još i Consorzio armatori ferroviari s.c.p.a i Start – Engineering JSC. Stanisavljević podseća da se ovaj projekat finansira iz kredita Evropske investicione banke (EIB) i budžeta Srbije, kao i iz donacije Investicionog okvira za zapadni Balkan (WBIF). Projekat rekonstrukcije i modernizacije železničke pruge Niš – Dimitrovgrad, kako dodaje, obuhvata rekonstrukciju, modernizaciju i elektrifikaciju postojeće pruge Niš – Dimitrovgrad, zatim izgradnju nove, jednokolosečne, elektrificirane obilazne pruge oko Niša u dužini od oko 22 kilometra, kao i modernizaciju signalnih i telekomunikacionih sistema za celokupan projekat. Prema njegovim rečima, pruga Niš – Dimitrovgrad jedina je deonica na čitavoj dužini međunarodnog železničkog Koridora 10 koja je jednokolosečna i nije elektrificirana. Ova pruga je izgrađena 1886/1887. godine i decenijama nije bila u potpunosti rekonstruisana, pa su vozovi na vecem broju mesta saobraćali smanjenim brzinama između 10 i 30 kilometara na sat. Iako je o modernizaciji i elektrifikaciji pruge Niš -Dimitrovgrad, kao i o izgradnji železničke obilaznice oko Niša, kako navodi Stanisavljević bilo reči decenijama unazad, država Srbija prvi put je obezbedila potrebna sredstva da se ovaj projekat realizuje. „Zahvaljujući punoj podršci i angažovanju predsednika Srbije Aleksandra Vučića projektu modernizacije srpskih železnica i zalaganju Vlade Srbije, Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Infrastrukture železnice Srbije, ovaj projekat biće konačno realizovan, nakon što je prethodno decenijama bezuspešno bio obećavan“, naglasio je Stanisavljević.

Leave a reply