понедељак, новембар 4

Vesić podnosi ostavku na mesto ministra građevinarstva: Ne prihvatam krivicu, ovo je moralni čin

0
4

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je da će sutra zvanično podneti ostavku na tu funkciju nakon tragedije u petak na Železničkoj stanici u Novom Sadu, u kojoj je poginulo 14 i teško povređeno troje ljudi kao i da ostavku podnosi iz moralnih razloga.

„Želim da vas obavestim da ću sutra ujutru zvanično podneti ostavku na mesto ministra saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture predsedniku Vlade Republike Srbije“, rekao je Vesić na vanrednoj konferenciji za novinare u Vladi Srbije.

Dodao je da kada Narodna skupština bude konstatovala njegovu ostavku da će prestati da obavlja funkciju u tehničkom mandatu.

Vesić je prethodno rekao da je prošao Dan žalost u Srbiji povodom strašne tragedije koja se dogodila u Železničkoj stanici u Novom Sadu i da se do sada nije oglašavao o tome zbog pijeteta prema nastradalima i njihovim porodicama.

„Bio sam te strašne noći na železničkoj stanici moleći se da hrabri spasioci sačuvaju makar još jedan život. Ostavku sam ponudio istog dana predsedniku Vlade Srbije kada se dogodila nesreća u Novom Sadu, a svoju nameru saopštio sam i predsedniku Republike“, rekao je Vesić.

On je istakao da ostavku na mesto ministra podnosi, jer želi da pokaže da u Srbiji postoji moralna odgovornost.

Vesić je rekao da ne može da prihvati krivicu za smrt 14 ljudi nastradalih urušavanjem nadstrešnice železničke stanice, jer, kako kaže, ni on, ni ljudi koji rade sa njim, nemaju ni trunku odgovornosti za tragediju koja se dogodila.

„Siguran sam da će to da pokaže istraga koju vodi nadležno tužilaštvo, a kao što znate, prvi sam se odazvao pozivu tužilaštva, kao ministar koji je nadležan za ovaj resor, jer ministarstvo na čijem sam čelu želi da se utvrdi odgovornost za nesreću koja se dogodila.

Ostavku podnosim kao odgovoran čovek koji želi da ličnim primerom pokaže da u današnjoj Srbiji postoji moralna odgovornost zato što se takva strašna nesreća dogodila u resoru koju vodim“, rekao je Vesić.

Vesić: Ministarstvo nije moglo da utiče na projekat i nadzor radova na stanici u NS

Vesić je rekao da ne može da prihvati krivicu za tragediju koja se desila urušavanjem nadstrešnice železničke stanice u Novom Sadu, jer resorno ministarstvo, kako je rekao, ni jednim svojim aktom nije moglo da utiče na projekat, kvalitet i nadzor radova na stanici.

On je pozvao nadležne organe, pre svega tužilaštvo, da što pre utvrdi ko je odgovoran zbog nesreće koja se dogodila u petak i ko „u krugu projektant, izvođač radova, nadzor i investitor nije uradio posao zbog koga je umrlo 14 nevinih ljudi“.

„Tako će se skinuti ljaga sa imena mnogih ljudi koji su ovih dana pominjani u javnosti“, rekao je Vesić na vanrednoj konferenciji za štampu, na kojoj je saopštio da će podneti ostavku na mesto ministra.

On je predstavio hronologiju izdavanja dokumenata za projektovanje i rekonstrukciju železničke stanice u Novom Sadu i istakao da je u njegovom mandatu urađen samo konačan projekat za izvođenje, koji inače, kako kaže, ni ne odobrava ministarstvo.

On je naveo da je 9.10.2017. godine, Infrastruktura železnice Srbije dala projektni zadatak Saobraćajnom institutu CIP za izradu idejnog projekta.

„Počev od tada, pa i kasnije u svim drugim dokumentima od te 2017. godine, konstruktivne intervencije na postojećoj betonskoj nadstrešnici na južnoj fasadi nisu bile predmet konstruktivne rekonstrukcije“, rekao je Vesić.

Dodao je da je 27.2.2018. godine potpisan ugovor o izradi idejnog projekta između Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i saobraćajog instituta CIP, dok je 7.7.2018. godine potpisan komercijalni ugovor o modernizaciji i rekonstrukciji mađarsko-srpske železnice na teritorijii Republike Srbije.

„Prema tom ugovoru, izvođač je konzorcijum kineskih kompanija ‘China Railway International Company’, koju mi skraćeno zovemo CRIC (KRIK) i kompanija CCCC. Investitor je Infrastruktura železnice Srbije, a finansijer je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture“, rekao je Vesić.

On dodaje da u periodu od 6.4.2020. godine do 30.9.2021. godine Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture izdaje lokacijske uslove za ovaj projekat, a da 6.8.2020. godine Republička reviziona komisija daje izveštaj o stručnoj kontroli idejnog projekta, koji je pre toga uradio Saobraćajni institut CIP.

Zatim, „21.4.2020. godine potpisan je ugovor o projektovanju, između izvođača, koji se inače, osim izgradnjom, bavi i projektovanjem – prema ugovoru koji je potpisan 2018. godine i Saobraćajnog instituta CIP, kao podizvođača na ovom projektu. 21.10.2021. godine Zavod za zaštitu spomenika kulture Novog Sada dao je konzervatorske uslove. 28.10.2021. godine urađen je konačan izveštaj o tehničkoj kontroli projekta za građevinsku dozvolu od strane kompanije ‘Cestra’ koji je trebalo da angažuje Infrastruktura železnice Srbije“, naveo je Vesić.

Dodao je da je 2021. godine urađen projekat za građevinsku dozvolu, prema projektu za izradu projekta, koju je uradila Infrastruktura železnice Srbije.

„26. 10. 2021. godine izdata je građevinska dozvola. 12. 8. 2022. godine, data je saglasnost Zavoda za zaštitu spomenika kulture Novi Sad na urađeni projekat za izvođenje građevinske dozvole“, rekao je Vesić.

Naglasio je da se sve ovo dogodilo pre nego što je izabran za ministra u Vladi Republike Srbije.

„U mom mandatu, urađen je samo konačan projekat za izvođenje, koji čak ne odobrava ministarstvo na čijem sam čelu“, rekao je Vesić.

Dodao je da je izvođenje radova radio konzorcijum kineskih kompanija China Railway International Company i CCCC, dok su za nadzor bile zadužene dve strane kompanije kompanije – Utiber i Ežis, a investitor je, prema ugovoru, bila Infrastruktura železnice Srbije, dok je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture bilo je finansijer.

„Želeo sam javno da pročitam ovu hronologiju kompletne dokumentacije za izgradnju železničke pruge, a u sklopu toga i rekonstrukcije železničke stanice u Novom Sadu, ne da bih upirao prst u bilo koga, već da bih pokazao da kao ministar u svom mandatu nisam doneo ni jedan jedini akt koji je mogao da ima uticaj na krajnji ishod ovog projekta“, rekao je Vesić.

Istakao je i da očekuje da se utvrdi zbog čega Infrastruktura železnice Srbije u prethodnim godinama ili decenijama nije održavala stanicu u Novom Sadu, navodeći da je to njihova zakonska obaveza.

„Upravo zato što mnogi infrastrukturni objekti ne održavaju, pre nekoliko nedelja podneo sam inicijativu da se uradi Zakon o održavanju infrastrukture, jer je to ovoj zemlji neophodno“, rekao je Vesić i dodao da se nada da će tu ideju sprovesti neko ko će na funkciju doći posle njega.

„Trpeo sam uvrede onih koji misle da je smrt politička šansa“

Vesić je naveo da je prethodnih dana trpeo uvrede i napade „onih koji svaku tragediju pokušavaju do zlopotrebe za skupljanje političkih poena“, navodeći da oni misle da je smrt politička šansa.

„Trpeo sam uvrede oni koji misle da je nečija smrt i nesreća njihova šansa da se dočepaju vlasti. Trpeo sam uvrede onih koji su se smejali zbog toga što sam gutao knedle i jedva izgovarao reči tog strašnog dana na železičkoj stanici u Novom Sadu, jer sam pre toga video tela ljudi koji su izvučeni ispod ruševina. Kada su me optužili da glumim, polazili su od sebe jer oni bi tako radili“, naveo je Vesić.

Ministar je pozvao sve medije, političke stranke i nevladine organizacije da se uzdrže od politizacije i da ovu tragediju ne zloupotrebljavaju, već da dozvole da istražni organi završe posao.

„A da mi kao društvo nađemo snage da se ovakve tragedije više nikada ne ponavljaju“, dodao je Vesić.

Leave a reply