Niški ombudsman: Za 20 godina 1.000 građana potražilo zaštitu (VIDEO)

Redakcija
3 Min Read

Više od 1.000 građana Niša podnelo je pritužbe lokalnom ombudsmanu u proteklih 20 godina, koliko postoji kancelarija u tom gradu. Za poslednje četiri godine proširila je svoju nadležnost i na region, tako da i stanovnici Gadžinog Hana i Babušnice mogu da podnose pritužbe i traže zaštitu svojih prava.

To što je Kancelarija lokalnog ombudsmana u Nišu dobila regionalni karakter, pri čemu građani manjih opština poput Gadžinog Hana i Babušnice imaju pravo na pritužbu ombudsmanu, najveći je uspeh u protekle četiri godine. To ocenjuje ombudsmanka Katarina Mitrovski na obeležavanju 20 godina od osnivanja ove institucije u Nišu.

“Ono što je Kancelarija lokalnog ombudsmana uradila u proteklih 20 godina jeste da je stajala uz građane, štitila njihova prava, dostojanstvo, ne samo ja u protekle četiri godine, već svi moji prethodnici. Prvi ombudsman je, nažalost, preminuo. Drago mi je da su sve koleginice moje prethodnice danas ovde sa nama, kaže ombudsmanka Regionalne kancelarije Niš Katarina Mitrovski. 

Grad Niš je među prvim lokalnim samoupravama uveo instituciju zaštitnika prava građana.

“Moramo strogo voditi računa, pre svega kao resorno ministarstvo, jer nam je briga građanima u fokusu. Da probamo da se organizujemo u svakoj jedinici lokalne samouprave, na ovaj ili onaj način. Možda Niš nije loš primer kada je reč o regionalnom udruživanju”, kaže ministarka državne uprave i lokalne samouprave Snežana Paunović. 

“Pravni fakulet doprinosi resursima i znanjem koji doprinose jačanu Kancelarije lokalnog ombudsmana u Nišu, a s druge strane svaki napredak i dalji razvoj ombudsmana u Nišu je od suštinskog značaja za unapređenje shvatanja i razumevanja zaštite ljudskih prava”, kaže upravnik Centra za pravna i društvena istraživanja Pravnog fakulteta u Nišu prof. Marija Ignjatović. 

Za dvadeset godina stiglo je više od 1000 pritužbi niškom ombudsmanu.

“Svakako smo ponosni na to što nas građani prepoznaju kao instituciju kojoj mogu da veruju i koja na neki način ispravlja sitne nepravde. To su svakodnevni razgovori sa građanima koji dođu, dodaje Mitrovski. 

Ministarka državne uprave i lokalne samouprave  Sneažana Paunović je naglasila da je Kancelarija ombudsmana u Nišu postala simbol poverenja, solidarnosti i profesionalizma.

 

***Ovaj projekat sufinansiran je sredstvima Grada Niša. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.

Share This Article