BORBA ZA PARKING: KATANAC I RAMPA, ALI … (VIDEO)
U Nišu ima više sve vozila a nedovoljno parking mesta. Zbog toga, svakodnevno, traje borba vozača da ispred svojih kuća ili stambenih zgrada osiguraju mesto postavljanjem rampi ili trougla sa katancem. Mnogi građani zbog toga negoduju. Da li i u kojem slučaju neko sme da zauzme parking mesto?
Stanari vojnih zgrada u Ulici Ljubomira Nikolića su trouglovima sa katancem obezbedili parking mesto ispred zgrade u kojoj žive.
“Pre neki dan je rađeno, za vikend, to je najbolje vreme da se rade takve stvari”, kaže građanin koji živi u neposrednoj blizini ovih zgrada.
“Mislim da to ne bi smelo, da su to mesta za sve”, ističe Nišlija koji se zatekao poslom u kraju.
“Pretpostavljam da su stanari sami to uradili, nisam video nikoga ko je izdavao dozvole za to”, pita se jedan građanin.
Na ovaj korak su se odlučili jer nemaju svi garaže. Za njih su predviđena mesta na javnoj svojini u neposrednoj blizini. Ali su i ona retko dostupna, pa su i ispred broja 13 postavljeni trouglovi.
“Ovo je kod nas postavljeno davno jer ljudi koji stanuju u kućama obližnjim i koji dolaze u obližnju kladionicu tu ostavljaju svoja vozila. Sa dozvolom je sve urađeno koju je obezbedio upravink zgrade“, kaže stanarka iz zgrade br. 13.
Upravnici mogu da traže da se obeleže mesta u okolini svojih zgrada, a onda o tome odlučuje nadležna gradska uprava, ističu u Parking servisu Niš.
“Najbolje da se stanari obrate nadležnoj gradskoj upravi kako bi se utvrdilo da li je to javna saobraćajna površina i da li se na tim mestima može tehnički da regulišu ili obeleže parking mesta, pa na osnovu toga da se dobije ukoliko je potrebno odgovarajuća saglasnost ili dozvola za postavljanje rampi ili prepreka”, objašnjava Marjana Radosavljević iz JKP “Parking servis” Niš.
Prema dostupnim katastarskim dokumentima, u okolini zgrade broj 13 deo je predviđen za parkiranje stanara i spada u javnu svojinu. Deo ispred zgrada broja 15, 17 i 19 je u svojini Ministarstva odbrane.
“Parking servis nema nikakvu nadležnost što se toga tiče, jer upravlja i vrši kontrolu na parking mestima za koje postoji rešenje nadležne uprave”, dodaje Radosavljević.
Dakle, eventualno postavljanje rampe zavisi od vlasništva nad zemljištem. U ovom slučaju je vlasnik Ministarstvo odbrane i ono odlučuje o tome. Ali, u slučaju prostora na uglu ulica Kralja Stevana Prvovenčanog i 7. jula ispred stambene zgrade zemljište je u javnoj svojini, a po Zakonu o bezbednosti saobraćaja stanarima nije dozvoljeno da blokiraju površinu po kojoj bi trebalo da se kreću pešaci. Za ovaj prostor još odlučuju nadležni.
“Treba uraditi jedan projekat da li postoji na osnovu kojeg će se videti da li postoje tehnički uslovi za obeležavanje parking mesta. Ukoliko se po projektu vidi da postoje uslovi i ispoštovani zakoni Parking servis će obeležiti ta mesta”, dodaje Radosavljević.
Drugačije rečeno, na ovom prostoru i ako bude parkiranja, neće moći da se postavi rampa. Kako je reč o užem centru grada nervoza građana zbog nedostatka dovoljnog broja parking mesta je i veća. Zakon o planiranju i izgradnji stambenih zgrada je jasan, a za stare zgrade treba tražiti najbolja rešenja.
“Zadatak nam je da se iznađu nove lokacije, da budu planski napravljene i Grad Niš planira izgradnju još garaža, jer smo svedoci da ima sve vozila, a nedovoljno parking mesta”, kaže pomoćnica gradonačelnice Vladislava Ivković.
U Nišu trenutno postoji 3800 obeleženih parking mesta, dve montažne i jedna podzemna garaža. U najavi je postavljanje još jedne montažne garaže koju „Parking servis“ već poseduje i čeka se odobrenje lokacije na koju bi trebalo da bude postavljena.
Ukoliko građani žele da provere na kojim mestima su postavljene rampe bez dozvole nadležnih, mogu da se obrate komunalnoj inspekciji svoje matične opštine.