четвртак, септембар 19

Četvoro dece i roditelji poginuli u požaru. Vatru izazvala baterija električnog skutera?

0
83

U požaru u Novom Sadu noćas je nastradalo šest osoba, među kojima i četvoro dece.

„U požaru, koji je jutros, oko 3 sata, izbio na kući, u ulici Đorđa Dere, smrtno je stradalo šest osoba, među kojima i četvoro dece, uzrasta od dve do sedam godina. Pretpostavlja se da je reč o članovima porodice koja je živela na toj adresi, D. A. (29), M. S.(23), E. A. (7), S. S. (5), D. A. (4) i L. A. (2)“, saopštio je MUP.

Pripadnici Uprave za vanredne situacije, devet vatrogasaca sa dva vozila, ugasili su požar, a policija i javni tužilac obavili su uviđaj lica mesta.

Sumnja se da je požar izazvao skuter koji je bio priključen na elektromrežu.

„Tela nastradalih preneta su u Centar za sudsku medicinu, radi obdukcije, a pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova intenzivno rade na utvrđivanju svih okolnosti ovog tragičnog događaja“, rekao je ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić.

Đurić: Nezapamćena tragedija zadesila Novi Sad, proglasićemo Dan žalosti

Gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić izjavio je da će nakon izveštaja Ministarstva unutrašnjih poslova povodom požara u Novom Sadu u naselju Salajka, gde je stradalo šest mladih osoba, od čega četvoro dece, proglasiti Dan žalosti.

„Jutros je Novi Sad ponovno zadesila velika tragedija. U pitanju je požar koji se desio u ulici Đorđa Dere, Salajka je u pitanju kod Almaškog groblja, gde su život izgubili šestoro mladih ljudi, od kojih su četvoro deca. Nakon ‘Launča’ i ‘Kontrasta’ desilo se još jedan požar“, rekao je Đurić.

On je objasnio da su vatrogasci od 2.43 časova jutros bili na terenu i gasili požar, ali da su samo mogli da, zajedno sa tužiocem i policijom, iznesu tela nastradalih.

„Oni su nalaze na obdukciju na sudskoj medicini. Čekamo rezultate obdukcije. Preliminarni izveštaj. MUP radi na utvrđivanju svih relevantnih činjenica, dokaza, da znamo šta se to jutros dogodilo u kući gde su nastradali šestoro mladih ljudi, od kojih su četvoro bili deca“, rekao je Đurić.

On je rekao da će posle davanja izjave odmah otići na lice mesta, a da će narednih dana biti doneta odluka o određivanju Dana žalosti u Novom Sadu.

Serviser: Poštovati pravilo koliko se puni baterija i redovno servisirati trotinet

Kako bi se izbegle štete i tragedije nastale kao rezultat nepravilnog punjenja baterije na elektičnim skuterima i trotinetima, neophodno je da se vlasnici pridržavaju pravila ali i da ih servisiraju bar jednom godišnje, izjavio je serviser Predrag Arsenijević. Arsenijević je za Tanjug naglasio da je važno da se zna da nije preporučljivo da se preko noći na punjaču drži čak ni mobilni telefon, a kamoli skuter.

„U principu ako je punjač testiran i nekog dobrog kvaliteta punjenje ne bi trebalo da predstavlja neki problem. Ali u suštini punjači pune skutere od tri do sedam sati i to je optimalno vreme punjenja i ne bi trebalo duže da se drže na punjaču“, rekao je Arsenijević.

Arsenijević naglašava da je kod njih u servisu pravilo i da se trotinet, skuter servisira jednom godišnje. Taj redovni servis, kako kaže, podrazumeva jako bitnu kontrolu instalacija.

„Kontolišemo kakva vam je baterija, kakva je instalacija u trotinetu, provera kočionog sistema isto je jako bitna kao i kontroloa ostalih pneumatika“, naveo je Arsenijević povodom tragedije u Novom Sadu koja je kako se veruje rezultat eksplozije električnog skutera koji je tokom čitave noći bio na punjaču.

Na pitanje koliko je opasno držati električna vozila na punjaču tokom cele noći, koliko je to nebezbedno, kaže da to ne bi trebalo da bude opasno ako se kupuju atestirani punjači, sa prenaponskom zaštitom.

„U suštini ako kupujete novi skuter ili trotinet, dobijate punjače koji su atestirani. Ako ih kupujete na Alieskpresu i u kineskim prodavnicama, koje prodaju sve te stvari povoljnije ali bez atesta, tu stvari mogu biti drugačije“, rekao je on.

Na pitanje kako građani treba da postupe ako dođe do problema sa baterijom kaže da baterija ne može da eksplodira, ali može da dođe do velikog požara jer litijum jako brzo gori i tu nema nekog specijalnog gašenja. Naglasio je da je najbolje da se u takvoj situaciji odvojimo od vozila i da čekamo adekvatne službe, vatrogasce ili koga treba, da se to vozilo ugasi jer litijum je jako zapaljiv i treba voditi računa sa tim. Na pitanje da li postoje neki znaci koji bi mogli da ukazuju da bi baterija mogla da napravi problem, podseća da nas trotinet „obaveštava“ kada je neispravna baterija, jer se primećuje da punjenje nije adekvatno.

„Ali postoje neke stvari koje se ne primete, zato postoji servis gde mi moramo da prekontrolišemo instalaciju žice i ostalo, da nije u nekom spoju, da nešto nije oštećeno“, rekao je Arsenijević.

Leave a reply