TV ZONA PLUS – HD

VESTI IZ NIŠA I REGIONA

Današnje vesti Ekonomija region i Srbija VESTI

CG: OTVORENA PRVA DEONICA AUTO-PUTA – PUTARINA BESPLATNA PRVIH SEDAM DANA

Na naplatnom mestu Pelev brijeg u Crnoj Gori održana je ceremonija svečanog otvaranja prve deonice auto-puta Bar-Boljare, od Smokovca do Mateševa u dužini od 41 kilometar.
Reč je o prvoj deonici na trasi budućeg auto-puta od Bara do Boljara na granici sa Srbijom. Gradila ga je kineska kompanija, a finansiran je kineskim kreditom.
Deonica Smokovac – Mateševo ima 20 mostova, 16 dvocevnih tunela i četiri petlje. Cena putarine iznosiće od 1,5 evra za motocikle, 3,5 za automobile i do 17 evra za najveće kamione.

Vožnja auto-putem prvih sedam dana biće besplatna. To je do sada najveći i najsloženiji građevinski projekat u putnoj infrastrukturi Crne Gore.
Polovinu deonice čine vijadukti i tuneli, a složenost trase potvrđuje i činjenica da će budući vozači iz pravca Podgorice putovanje počinjati na 60 metara nadmorske visine, a nakon određenog vremena biti na 1.100 metara u planinskom delu.

Trasa auto-puta položena je od Smokovca, dolinom reke Morače i obroncima Vežišnika, a zatim u zoni ušća Male rijeke i Morače nastavlja izdizanje preko Bratonožičkih njiva i Pelevog Brijega u rejon Vjeternika i Duške. U nastavku preko Dedinca, Mrkog Krša, Zagrađa kroz masiv Kosmana izlazi u dolinu Uvača.
U nastavku od Uvača, trasa se pruža padinom uz potok Čestogaz i dalje brdovitim predelima zapadno od doline reke Tare, a završava u zoni Mateševa, iza petlje Mateševo.
Sa svojih 960 metara “Moračica” predstavlja najduži most, dok je tunel “Vjeternik” dug skoro tri kilometra. Ukupna prosečna dužina mostova na glavnoj deonici je 6,1 km, što čini oko 15 odsto ukupne dužine auto-puta. Širina kolovoza sa dve sobraćajne trake je 10,5 metara po jednom smeru.

Na otvorenoj trasi, predviđene su trake za prinudno zaustavljanje na svim pozicijama, dok su na mostovima predviđene zaustavne trake u slučaju da su kraći od 150 metara.
Širina kolovoza sa tri saobraćajne trake iznosi 11,2 m po jednom smeru. Auto-put je pokriven sa više od 600 kamera, a sve kamere u tunelima imaju mogućnost da automatski detektuju incident.

Izgradnja prioritetne deonice trajala je sedam godina.

Glavni izvođač je CRBC, a Vlada Crne Gore poverila je preduzeću Monteput poslove stučnog, građevinskog i projektnog nadzora izrade projektne, pripremne tenderske dokumentacije i druge poslove. Pregovori sa glavnim izvođačem – kineskom kompanijom CRBC oko konačne cene, prema ranijim najavama, počeće tek nakon okončanja radova.

I pored brojnih izazova, zahtevnog terena, pandemije koronavirusa, konačan rezultat je impozantan, poručuju nadležni iz Crne Gore.
Takođe, ističu da tim projektom sever Crne Gore postaje nikad bliži centralom i južnom delu države, kao i da je značaj za privredu, građane i turizam nemerljiv.

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com