петак, новембар 29

Crni petak: Sniženja ili marketinški trik? (VIDEO)

0
42

Poslednji petak u novembru, poznat kao “Crni petak”, tradicionalno je dan velikih sniženja i početak praznične kupovine. Ipak, stručnjaci i udruženja potrošača u Srbiji pozivaju građane na oprez, jer se postavlja pitanje da li su popusti stvarni ili samo dobro osmišljeni marketinški trikovi.

Crni petak“ u Nišu. Brojna sniženja u trgovinama. Građani su se pripremali za ovaj dan, ali mnogima će plata tek da legne na račun. Zbog toga akcija sniženja u pojedinim prodavniciama traje nedelju dana.

“Smatram da nisu prava sniženja i ja kupujem sve što mi treba i ne čekam jedan dan u godini da bih kupio šta mi treba”, kaže jedan stariji građanin Niša.

Građani ocenjuju da mnogi brendovi u Srbiji pred Crni petak podižu cene, a potom ih spuste na nivo koji nije niži od originalne cene, stvarajući utisak popusta koji zapravo i ne postoji. To je jedan od načina da očiste zalihe starijih i manje konkurentnih proizvoda ili jednostavno žele da povećaju promet, potvrđuju u udruženjima potrošača.

Crni petak u Srbiji nije ono što je u Americi ili Zapadnoj Evropi, jer takvih popusta u našoj zemlji nema. Uglavnom se svodi na obmanu potrošača, podiginu cene pre Crnog petka npr na 15.000, a na dan sniženja je 12.000 što je skuplje i od redovne cene od 10.000 “, kažu u u Udruženju Efektiva.

Ekonomisti napominju da bi trebalo da postoje zakonske sankcije za trgovce koji povećavaju cene pre nego što ih snize, kao i za lažno oglašavanje proizvoda koji nisu ni dostupni u radnjama i služe samo za privlačenje kupaca.

Trebalo bi da se kazne oni koji podignu cenu i odmah spuste, ili nešto drži dugo na akciji. Nije kažnjivo da nekonkuretnu robu date da bude na popustu, ali jeste lažno oglašavanje što bi trebalo da kontrolišu tržišni inspektori, ali druga je priča da li ih ima dovoljno da to kontrolišu“, kaže profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu Dragan Stojković.

Preporuka potrošačima je da pažljivo uporede cene pre nego što donesu odluku o kupovini. Danas je to lako putem interneta, ističu ekonomisti i dodaju da upoređivanjem cena onlajn potrošači mogu da zaključe koji proizvodi su stvarno na popustu.

Comments are closed.