недеља, јул 21

DA LI ĆE POTROŠAČI BITI ZAŠTIĆENIJI? (VIDEO)

0
26

U niškom Udruženju za zaštitu potrošača Forum kažu da su očekivali više od novog Zakona o zaštiti potrošača. Ipak ocenjuju da će, mada uglavnom kozmetičke, promene uticati na bolji položaj potrošača. A živce građana naročito će sačuvati novi registar “Ne zovi”, koji bi trebalo da blokira nasrtljive trgovce da svoju robu i usluge promovišu telefonom.

Vi se javljate mobilnom operateru da ne želite da primate bilo koje reklamne poruke i usluge, pozivate se na Zakon i registar “Ne zovi”, to će biti evidentirano u RATEL-u. Ukoliko se desi da vas trgovac ipak pozove imaće načinjen prekršaj za koji je predviđena kazna od 30-50.000 dinara.” – rekao je Perica Stojčev iz Udruženja za zaštitu potrošača “Forum”.

Registar “Ne zovi” je u procesu nastajanja i biće uspostavljen u narednih 12 meseci.

Podsetimo, novina je i uvođenje prekršajnih naloga, koje će inspektor moći da napiše na licu mesta ukoliko utvrdi nepravilnost kod trgovca.
Prekršajni nalog predviđen je za 33 prekršaja, u fiksnom iznosu, za pravno lice 50.000 dinara, za preduzetnika 30.000 dinara, a za odgovorno lice u pravnom licu 8.000 dinara.

Javna i JKP su već bila u obavezi da formiraju svoja savetodavna tela i komisije za zaštitu potrošača. Sada su u obavezi da na internet stranicama istaknu ko su članovi tih tela.

Novi zakon o zaštiti potrošača podrazumeva i uvođenje predračuna za usluge čija je vrednost veća od 5.000 dinara, kao i evidenciju potrošačkih sporova.


Leave a reply