петак, септембар 20

(VIDEO) Da li je film zanemarena umetnost u školskom sistemu?

0
68

Film se vrlo malo izučava u osnovnim i srednjim školama, zbog čega studenti kada upišu akademiju ili Fakultet dramskih umetnosti, nemaju dovoljno znanja, ocenjuju profesori i filmski kritičari. Na niškom Filozofskom fakultetu kroz edukaciju nastavnika pokušavaju da uvedu dokumentarni film u školsku nastavu. Na ovu temu u Studentskom kulturnom centru Niš organizovana je tribina „Film u visokom obrazovanju – na akademijama i drugim fakuletima“.

Film se na akademijama i fakultetima dramskih umetnosti izučava veoma ozbiljno, što se i podrazumeva. Izučava se i na drugim fakultetima gde ima predmeta vezanih za ovu vrstu umetnosti. Ipak, film nije dovoljno zastupljen u osnovnim i srednjim školama, smatraju učesnici tribine „Film u visokom obrazovanju – na akademijama i drugim fakuletima“.

Za razliku od nekih drugih umetnosti, koje su prisutne u osnovnom i u srednjem obrazovanju, film je prisutan na nekakvim marginama, u okviru likovnih umetnosti, udžbenicima, gde se povremeno pominje, ali to nije dovoljno, tako da se dešava da kada novi studenti dođu na fakultete, imaju veoma štura znanja iz oblasti filma. Mogu da imaju velika znanja samo ako su vatreni filmofili ili se bave filmskim kritikama. O tome bi trebalo razmisliti i prilagođavati školski sistem u budućnosti, rekao je filmski kritičar Srđan Savić.

Tako, kažu, ostaju rupe u znanju.

Dosta studenata dolazi sa rupama u znanju. Oni imaju želju i volju, ali nemaju obrazovanje. Osim u retkim prilikama i školama, ne postoji nešto što bi pubertetliju uvodilo u filmsku umetnost. Ja im kažem da je najbolje da se ponovo pročita knjiga Živojina Pavlovića od pre 60 godina “Film u školama” za koji je Niški kulturni centar pre nekoliko godina napravio obnovljeno izdanje, kaže reditelj i scenarista prof. Milan Nikodijević.

Na Filozofskom fakultetu u Nišu izučava se više predmeta vezanih za medije i film.

Nema filma u osnovnim i srednjim školama toliko, ali se mi trudimo da ga iz suprotnog smera uvedemo, tako što edukujemo nastavnike. To je master program nas profesora predmetne nastave, koji se iz različitih oblasti tu edukuju. Naš zadatak je da kroz predmet Dokumentarni film u vaspitanju iobrazovanju njih ohrabrimo da uvedu dokumentarni film u nastavu i da edukuju đake kroz različite predmete, rekla je prof. dr Marija Vujović sa Filozofskog fakulteta u Nišu.

 

Nikodijević se seća svojih studentskih dana:

„U vreme kad sam ja studirao, mi smo dolazili zaljubljeni I pripremljeni. To je bila samo nadogradnja onoga što sam već znao. Sada deca dolaze nepripremljena, iako imaju mnogo više mogućnosti preko Interneta“.

 Tribinu je organizovao Studentski kulturni centar, u okviru Festivala diplomskog filma. 

Leave a reply