DA VAM NE “ZAFALI JOŠ JEDAN PAPIR”: ePAPIR DRUGI U EVROPI PO REFORMSKOM UTICAJU NA GRAĐANE!

DA VAM NE “ZAFALI JOŠ JEDAN PAPIR”: ePAPIR DRUGI U EVROPI PO REFORMSKOM UTICAJU NA GRAĐANE!

Program za pojednostavljenje administrativnih postupaka i regulative „e-Papir“ osvojio drugo mesto kao reforma sa najvećim uticajem na građane i privredu u konkurenciji između 18 evropskih zemalja u okviru globalnog takmičenja Open Government Partnership Impact Awards (Partnerstvo za otvorenu upravu, nagrada za najuticajniju reformu).

Programom „e-Papir” omogućeno je da 2.264 postupaka za privredu iz nadležnosti 93 organa javne uprave budu dostupni na jednom mestu, na Portalu Registra.

Zahvaljujući saradnji javnog i privatnog sektora, javne usluge su modernizovane kroz optimizaciju 235 i ukidanje 13 administrativnih procedura, što je rezultiralo godišnjom uštedom za privredne subjekte od 33 miliona evra.

Ovo priznanje se može smatrati podstrekom da javna uprava u saradnji sa privatnim sektorom treba i dalje da nastavi sa modernizacijom i prilagođavanjem usluga javne uprave potrebama korisnika, kako bi se postigao cilj i uspostavila uprava po meri svih nas.

ŠTA JE E-PAPIR?

ePAPIR je Projekat Vlade Srbije za smanjenje administrativnog opterećenja privrede. Pokrenut je sa ciljem da se:

  1. Pojednostave administrativni postupci i ostali uslovi poslovanja
  2. Smanje troškovi i uštedi vreme
  3. Upostavi savremenija i efikasnija javna uprava
  4. Digitalizacije i javno dostupne elektronske baze/Registra
  5. Obezbede bolji uslovi poslovanja, bez zloupotreba i korupcije

REGISTAR ADMINISTRAVNIH POSTUPAKA

Registar administrativnih postupaka počeo je da “radi” sredinom ove godine.

To je jedinstvena elektronska bazu svih administrativnih postupaka koje sprovode ograni javne uprave kako bi zainteresovani privrednici i građani mogli jednostavno i lako da budu informisani o svemu što im je potrebno da bi dobili neku dozvolu, ostvarili određeno pravo ili ispunili obavezu.

Portal Registra administrativnih postupaka počeo je sa radom 08. juna 2021. godine i dostupan je svima, potrebno je samo kliknuti ovde  i naći ćete sve potrebne informacije o administrativnim postupcima za privrednike na jednom mestu.

Tako su svim privrednicima na samo nekoliko klikova dostupni:

  •  obrasci zahteva,
  • informacije o potrebnoj dokumentaciji koju prilažu uz zahtev,
  • visini i broju računa na koji treba da uplate taksu ili naknadu,
  • informacije na koju adresu treba da upute svoj zahtev ako postupak nije digitalizovan, kao i druge informacije potrebne za uspešno podnošenje zahteva.

Do kraja 2022. godine Registar bi trebalo da sadrži i administrativne postupke koje pokreću građani, dok će izvorni postupci jedinica lokalnih samouprava biti dostupni najkasnije do kraja 2023. godine.

Tako će se korišćenjem jednostavne pretrage po ključnoj reči, delatnosti, instituciji i poslovnoj epizodi, brzo i lako, za svega nekoliko sekundi dobiti sve potrebne informacije, bez dugog čekanja u redovima.

Ono što je vrlo važno, uspostavljanjem Registra, omogućava se jednoobrazno i efikasno postupanje javne uprave u postupcima od interesa za privredu.

Registrom upravlja Republički sekretarijat za javne politike, institucija koja Vladi i državnoj upravi pruža stručnu podršku u modernizaciji, digitalizaciji i transformaciji javne uprave, dok tehničku podršku pruža Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu.

Sva pitanja i sugestije za unapređenje Portala registra mogu se uputiti Republičkom sekretarijatu za javne politike na elektronsku adresu rap@rsjp.gov.rs.

Ovaj projekat sufinansiran je sredstvima Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije i Grada Niša. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.