DELI PROSTOR POMAŽE GRAĐANIMA NIŠA DA KORISTE E-USLUGE

DELI PROSTOR POMAŽE GRAĐANIMA NIŠA DA KORISTE E-USLUGE

U Nišu odnedavno radi Centar za podršku E-upravi! Cilj je da se građanima Niša pomogne da koriste sve dostupne e-usluge, ali i da se oni digitalno opismene!

Ovaj centar deo je projekta “Digitalna agenda” koji realizuje Deli prostor.

Samo otvaranje Centra nije bilo pompezno, ali smo kroz društvene mreže i medije uspeli da informišemo građane i oni sada već svakodnevno dolaze i traže od nas da im pokažemo kako da iskoriste mogućnosti koje nudi E-uprava, kaže Tamara Spasić iz Deli prostora.

Tamara Spasić, Deli prostor

Sve funkcionište vrlo jednostavno – kad građanin dođe i objasni šta mu je potrebno, u Centru im praktično pokažu kako da to urade.

Nije poenta da im mi to samo odradimo! Svrha Centra je da razvije digitalne veštine grašana. A to je najbolje uraditi na praktičnom primeru. Najčešće su to ljudi starijih generaccija koji kažu da su im nekada pomagala deca ili unuci, ali da oni često nemaju vremena, pa dolaze kod nas otkako su čuli da mi to radimo, kaće Tamara.

Kada je reč o uslugama, na visokom prvom mestu je pitanje kako dobiti digitalni zeleni sertifikat, odnosno digitalnu kovid propusnicu. Zatim je tu zakazivanje termina za novu ličnu kartu ili pasoš.

Baš nam je prethodnog dana bio čovek kojeg je zanimalo kako da naše digitalnu oglasno tablu jedne institucije u gradu. Naime, nije bio kod kuće kada mu je stiglo neko pismo, ali mu je ostavljena informacija da će to biti objaveljno na digitalnoj oglasnoj tabli te institucije u roku od tri dana. Pokazali smo mu kako to da uradi. On čovek srećan i zadovoljan, a naša misija obavljena, kaže Tamara Spasić.

ISTRAŽIVANJE: ŠTA SE SVE U NIŠU MOŽE “DIGITALNO”?

Tek nešto više od 50 % Nišlija (53 % ispitanika) ima naviku da koristi e-usluge, pokazalo je istraživanje koje je Deli prostor uradio na teritoriji Niša na početku realizacije projekta “Digitalna agenda”.

U istom istraživanju se 82 % ispitanih izjasnilo da zapravo ne zna koje sve e-usluge postoje i koje su.

To nekako ne ide jedno sa drugim, pa je naša namera da ih zapravo informišemo koje sve e-usluge postoje i to na nivou grada i kako da ih iskoriste, kaže Tamara Spasić.

Vrlo je interesantan i podatak da 43% ispitanih smatra da postoji potreba za još nekim e-uslugama. Kao primer navode potrebu za digitalnim autobuskim kartama, ali i mogućnost da se digitalno prate autobusi u javnom gradskom prevozu. Ta aplikacija zapravo i postoji, ali mnogi ne znaju za nju, te je to potvrda neophodnosti boljeg informisanja grašana Niša o svim digitalnim uslugama u gradu.

VIDEO TUTORAJALI: KLIK PO KLIK DO E-USLUGE!

U toku je snimanje video tutorijala za svaku od 11 e-usluga u gradu. Građani će moći da uz pomoć videa nauče kako da te usluge koriste, kažu u Deli prostoru.

Očekuju da će video tutorijali biti dostupni do 15.decembra. Moći će da se pogledaju na youtube kanalu Deli prostora.

NA PROLEĆE SA TABLETOM NA TERENU

Iz Deli prostora najavljuju i da će sa dolaskom boljeg vremena, odnosno na proleće naredne godine, izaći i na teren. namera je da se praktično pokaže što većem broju građana Niša kako da iskoriste mogućnosti E-uprave.

Ideja je da tamo gde su najveći redovi na šalterima pitamo ljude da li znaju da ne moraju da čekaju, već da mogu da određene stvari odrade online i da im pokažemo da to i urade. Krajnji cilj je digitalno opismenjavanje. To jeste najveći problem za one starije, ali moramo da idemo u korak sa vremenom, objašnjava Tamara Spasić.

GDE JE DELI PROSTOR I CENTAR ZA PODRŠKU E-UPRAVI?

Svi zainteresovani građani se za pomoć u digitalnom opismenjavanju mogu obratiti volonterima i zaposlenima Deli prostora u strogom centru Niša, na adresi Davidova 2 A, pored Galerije Sinagoga. Otvoreno je svakog radnog dana od 09 do 17 h.

Centar za podršku E-upravi radiće do završetka realizacije projekta Digitalna agenda, odnosno do juna 2022.godine.

Ovaj projekat sufinansiran je sredstvima Grada Niša. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.