Still0510_00003Internet kupovina predstavlja kupovinu budućnosti, ali srpski potrošači još nisu dovoljno hrabri, a možda ni edukovani da bi je više koristili.

Kupci koji proizvode i usluge naručuju preko interneta uglavnom ne znaju kome da se žale ukoliko bi došlo do problema. A problema ima, posebno ako se koriste neprovereni sajtovi i prodavci.

Potrošači se žale da na kućnu adresu ne dobiju ono što su naručili, da se zloupotrebljavaju njihovi lični podaci, da nikada ne stigne ono što su naručili, kaže Nevena Praizović iz Sektora za Still0510_00004zaštitu potrošača Ministarstva trgovine.

U Srbiji je razvijena specijalizovana internet platforma E-dukator koja daje odgovore na sva pitanja potrošača o online kupovini – kome da se obratimo kada imamo problem, da li će na kućnu adresu stići ono što smo naručili, kako da znam da li je trgovac od poverenja, da li je upisan u APR-u ili obavlja crnu trgovinu, koji je rok u kome mogu da se žalim i ostvarim svoja prava.

Dakle, najvažnije je proveriti da li je trgovac registrovan i znati da roba može da se vrati u roku od 14 dana, kao i da imaju pravo da dobiju svoj novac nazad.

Ovo je prva takva internet platforma u Srbiji a nastala je u okviru projekta Razvoj elektronskog poslovanja, koji sa 2,5 miliona evra finansira Evropska Unija. Nije samo cilj osnažiti potrošače, već i mala i srednja preduzeća, a kroz obuku su prošli predstavnici više od 400 firmi .

Obuke su bile vrlo uspešne i sada imamo zaista dobru bazu podataka kompanija sa kojima radimo na unapređenju njihovog e poslovanja, vođa projekta “Razvoj elektronskog poslovanja”ističe Lašek Jakubovski.

Prema rezultatima istraživanja koje je urađeno u okviru ovog projekta, oko 35% građana kupuje online, najviše odeću i obuću i to uglavnom na domaćim sajtovima jer veruju da su sigurniji.