петак, новембар 22

ELEKTRIČNI TROTINET – (NE)BEZBEDNA „IGRAČKA“ (VIDEO)

0
123

Električni trotineti sve su popularniji, ali po svemu sudeći, nisu i bezbedni. Zato se prirpmaju izmene zakona koje će tačno precizirati gde mogu da se voze, kolika im je maksimalna brzina, kao i koliki je minimum godina starosti da bi uopšte mogli da ga vozite na ulici.

Električni trotineti su poslednjih nekoliko godina velikom brzinom postali omiljeno prevozno sredstvo, a njihova popularnost ne prestaje da raste, što se može videti i na ulicama svih gradova, pa i Vranja.

Ovog dvotočkaša voze kako mlađi, tako i stariji, a mišljenja su podeljena.

Dok ih neki obožavaju i vrlo rado voze, drugi ipak smatraju da nisu dovoljno bezbedni.

Struka, međutim, smatra da se moraju tačno propisati pravila.

U Britaniji je potpuno zabranjeno voziti trotinet na ulicama! Može ga voziti samo u dvorištu! U Parizu su ga dočekali otvorenih ruku, ali će se sada na referendumu izjađnjavati o njemu, jer su shvatili da električni trotineti na trotoarima mogu izazvati puno problema. Naš stav koji je sadržan u Predlogu nacrta Zakona o bezbednosti saobraćaja koji uskoro ulazi u proceduru je da električni trotineti treba da se tretiraju kao i bicikli, do 1 metar od ivice kolovoza, kaže dr Boris Antić, redovni profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu.

Na tržištu i ulicama se nalazi ogroman broj različitih modela, pa i onih koji mogu da razviju brzinu od 80 km/h.

To svakako ne može biti bezbedno, upozorava veštak saobraćajne struke, Ivica Ristić.

Dodaje da je suština najavljenih zakonskih izmena da će svaki trotinet morati da ima „papir“ sa tehničkim karakteristikama.

To ne bih nazvao saobraćajnom dozvolom, već dokumentom koji šrecizira da snaga tog trotineta ne može da bude veća od 0,6 kW. To praktično znači da mu je maksimalna brzina, kaže Ristić.

 

Leave a reply