Građani traže pomoć od zaštitnika građana uglavnom zbog Katastra (VIDEO)
Svaki drugi građanin koji je u Nišu razgovarao sa zaštitnikom građana žalio se na postupanje katastra i dužinu postupka. To potvrđuje sam zaštitnik Zoran Pašalić i dodaje da se i ostale primedbe uglavnom odnose na postupanje nekih republičkih organa, a ne lokalnih.
Već drugu godinu smo u stalnom dopisivanju, veliki broj problema smo ušli da rešimo. Mislim da imamo čak i neki ozbiljan autoritet kod Republičkog geodetskog zavoda, ali mislim da je ovo sistemska stvar i da to mora da se reši zmenom određenih propisa, kaže zaštitnik građana.
Ovo je problem na koji se građani žale i u drugim gradovima. Pašalić kaže da je u stalnom kontaktu sa građanima mejlom, telefonima, ali je ovakav vid komunikacije mnogo bolji. Razgovori se sprovode u okviru kampanje „Dani ombudsmana“.
Građani mogu da se jave svakog radnog dana i ombudsmanki grada Niša. To je od početka godine učinilo oko 1500 ljudi.
Primetila sam da je najveći problem ove godine bila buka iz ugostiteljskih objekata. Vršili smo pritisak na inspekcijske službe, nismo do kraja uspeli da rešimo problem i shvatili da nam fale neke lokalne odluke koje bi uredile kontrolisanje nivoa buke. Prošle nedelje smo uputili inicijativu za donošenje lokalne odluke nadležnoj upravi, kaže ombudsmanka Katarina Mitrovski.
Veliki broj građana žali se i zbog izvršenja, a prima minimalne penzije.
Nakon razgovora sa građanima, Pašalić se sastao i sa predstavnicima grada.
Pre Niša, Pašalić je posetio Valjevo, Šabac i Loznicu. Ovde se kampanja „Dani ombudsmana“ ne završava već će zaštitnik obići mnoga mesta u Srbiji, u prvom redu ona odakle i stiže najveći broj pritužbi.