
JEDINI PRAVI NAČIN ZA REALNU PROVERU ZNANJA SU EKSTERNA OCENJIVANJA (VIDEO)
Da li će ubuduće ocena “dva” u školi značiti prosek ocena iz jednog predmeta od 1.5 ili od 1.75? Takvu formulu predlaže deo prosvetnih radnika. Direktor Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja Branislav Ranđelović kaže da teško da jedna matematička formula može značajno promeniti stil rada dece.
Jedini pravi način za realno ocenjivanje i za realnu proveru znanja jesu eksterna ocenjivanja, a u našem obrazovnom sistemu to je mala matura na kraju osnovne škole, kaže Ranđelović.
Navodi da pravilnike o ocenjivaju i ostale pravilnike u obrazovnom sistemu donosi Ministarstvo, a da Zavod za vrednovanje kvaliteta ne utiče na donošenje takvih pravilnika.
“Ako pitate za stanovište Zavoda o svemu tome, koliko god da mi uređujemo pravilnikom ocenjivanja, uvek će morati da ostane neki element subjektivnosti, nešto što će samo nastavnici i učitelji unositi i uvek će postojati mogućnost da se oceni na malo drugačiji način, da deca imaju bolje ocene” rekao je on.
Ranđelović je istakao da je ocenjivanje deo nastavnog procesa i dodao da teško da jedna matematička formula može značajno promeniti stil rada dece i ono koliko će deca tokom školske godine uložiti vremena i truda.
Smatra da ocenjivanje treba da bude jedan deo nastavnog posla u kom nastavnici i učitelji doteruju znanje učenika, dobijaju završna znanja i u kom uče i kroz samo ocenjivanje.
“Eksterna ocenjivanja, a naš obrazovni sistem ima u planu sledeće godine da uvede mnogo eksternih ocenjivanja na više nivoa, će biti pravi i merodavni okvir gde nastavnik ili učitelj koji uči dete ne daje pitanja, nego dobije sa strane, i cela generacija ima jednake uslove i odgovara na jednaka pitanja” objasnio je Ranđelović.