KAKO DA SPREČITE PRODAVCE KOJI UPORNO ZOVU?
Koliko se puta desilo da vas neka reklamna agencija ili prodavci zovu i nude da kupite određeni proizvod? Pogotovo su, kako kaže jedan Nišlija, neugodni popodnevni pozivi, posle ručka. Mnogi građani ni ne znaju da sada postoji način da spreče neželjene pozive i poruke.
Već nekoliko dana funkcioniše registar “Ne zovi”.
Često zovu i šalju reklamne poruke, pogotovo u ono doba kad mi matori spavamo popodne posle ručka. Ali opet, vrlo su ljubazni i teško ih je odbiti, tako da nalazim neki način, i ja sam ljubazan, u principu znam o čemu se radi, kaže jedan građanin Niša.
Već nekoliko dana funkcioniše registar “Ne zovi”, pri Ministarstvu unutrašnje i spoljne trgovine, u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača. Potrošači koji ne žele da primaju pozive trgovaca putem telefona i sms ili mms poruka, mogu da se upišu u pomenuti registar, a svi operatori mobilne i fiksne telefonije obavezni su da to omoguće svojim korisnicima.
Nijedan prodavac neće smeti da pozove građanina koji se prijavio na taj registar.
Što znači da će taj registar biti dostupan i svaki trgovac mora da se uveri da li je naš broj upisan u registar. Znači da mu nije dozvoljeno da nas poziva. Dovoljno je da potrošač kaže da ga je trgovac zvao, kaže potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Zoran Nikolić.
Propisane su i novčane kazne za one trgovce koji pozivaju građane čiji su brojevi upisani u registar.
Upis ili ispis pojedinog broja u registar „Ne zovi“ može da zatraži samo korisnik telefonskog broja, dok će sam zahtev moći da se podnese preko aplikacije, elektronskim putem ili podnošenjem zahteva u poslovnim prostorijama operatora.
Registar se vodi pri Regulatornom telu za elektronske komunikacije i poštanske usluge RATEL, tako da će provera brojeva telefona upisanih u ovaj registar biti omogućena na internet stranici tog tela.