субота, новембар 23

KAKO DA SPREČITE PRODAVCE KOJI UPORNO ZOVU?

0
186

Foto: Pixabay

Koliko se puta desilo da vas neka reklamna agencija ili prodavci zovu i nude da kupite određeni proizvod? Pogotovo su, kako kaže jedan Nišlija, neugodni popodnevni pozivi, posle ručka. Mnogi građani ni ne znaju da sada postoji način da spreče neželjene pozive i poruke.

Već nekoliko dana funkcioniše registar “Ne zovi”.

 

 

Često zovu i šalju reklamne poruke, pogotovo u ono doba kad mi matori spavamo popodne posle ručka. Ali opet, vrlo su ljubazni i teško ih je odbiti, tako da nalazim neki način, i ja sam ljubazan, u principu znam o čemu se radi, kaže jedan građanin Niša. 

Već nekoliko dana funkcioniše registar “Ne zovi”, pri Ministarstvu unutrašnje i spoljne trgovine, u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača. Potrošači koji ne žele da primaju pozive trgovaca putem telefona i sms ili mms poruka, mogu da se upišu u pomenuti registar, a svi operatori mobilne i fiksne telefonije obavezni su da to omoguće svojim korisnicima.

Nijedan prodavac neće smeti da pozove građanina koji se prijavio na taj registar.

Što znači da će taj registar biti dostupan i svaki trgovac mora da se uveri da li je naš broj upisan u registar. Znači da mu nije dozvoljeno da nas poziva. Dovoljno je da potrošač kaže da ga je trgovac zvao, kaže potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Zoran Nikolić. 

Propisane su i novčane kazne za one trgovce koji pozivaju građane čiji su brojevi upisani u registar.

Upis ili ispis pojedinog broja u registar „Ne zovi“ može da zatraži samo korisnik telefonskog broja, dok će sam zahtev moći da se podnese preko aplikacije, elektronskim putem ili podnošenjem zahteva u poslovnim prostorijama operatora.

Registar se vodi pri Regulatornom telu za elektronske komunikacije i poštanske usluge RATEL, tako da će provera brojeva telefona upisanih u ovaj registar biti omogućena na internet stranici tog tela.

Leave a reply