Još se ne zna kako će i kada biti izmeštena pruga iz Niša. Trenutno, sve je na konsultantima, koji izrađuju idejni projekat o izmeštanju pruge. Nadležni kažu, izmeštanje je izvesno, razrađuju se moguća rešenja, kako bi se odabrala najbolja i najracionalnija. Rezultate očekuju uskoro, a dati rokovi već su istekli.
Razrađuju se varijante – tu je najvažnije da se vidi koje je rešenje najbolje za grad, kaže pomoćnik ministra saobraćaja Miodrag Jocić.
Gradski većnik Mihajlo Zdravković kaže da je deo buduće trase definisan, ali da deo još nije jasan, i tu se čeka ocena konsultanata koje je rešenje najbolje za Niš.
Sporan je deo oko aerodroma zbog celokupne opreme koju treba instalirati da bi sve stvari koje prate aerodrom mogle neometano da rade. Postoji i dilema oko prolaska pruge kroz deo gde treba da se radi duža trasa sa potpornim zidovima, kaže Zdravković.
Potporni zidovi bi, kaže Zdravković, usporili i povećali troškove tih budućih radova, pa se razmišlja o opciji u kojoj oni nisu neophodni.
Dok se planovi o izmeštanju pruge još krčkaju, u Nišu je predstavljen novi Zakon o ugovorima o prevozu u železničkom saobraćaju. Predviđa veća prava za putnike, u skladu sa regulativom Evropske Unije.
To znači da će se regulisati da je putnik u prvom planu. Železnica preuzima odgovornost za sve – od povreda do gubitka prtljaga, kaže pomoćnik ministra Miodrag Jocić.
I ne samo to. Možda će najbolnije za železnicu biti obaveza da obešteti putnika u slučaju kašnjenja. A ko ne pamti onu čuvenu rečenicu: „Voz iz Bara u dolasku kasni… satima.“