Medijska pismenost kao preduslov demokratije

MC I FILOZOFSKI (1)Filozofski fakultet Niš i Media i reform centar sproveli su istraživanje medijske pismenosti maturanata, njihovih roditelja i profesora. Mnogi rezultati bili su očekivani ali neki su iznenadili: i đaci i profesori i roditelji smatraju da država treba da kontroliše sadržaje na internetu.

To meni govori pre svega o ostatku autoritarne svesti kod mnogih ljudi. Mi smo živeli u autoritarnom društvu, pa nam se zadržalo da sve treba da bude pod kontrolom, da sve treba da bude zakonski regulisano. profesor Filozofskog fakulteta u Nišu Zoran Aracki.

Istraživanje je pokazalo nizak nivo medijske pismenosti. Zato se podržava predlog da se medijska pismenost, kao način razmišljanja i kritičkog pogleda na sve što se vidi i čuje putem medija, izučava u školama.

MC I FILOZOFSKI (3)Mediji daju gotove informacije. Ako ljudi nemaju sposobnost da te informacije obrade ili da stvaraju sopstvene informacije, onda postaju disfunkcionalni. U šumi informacija ta disfunkcionalnost se samo povećava, kaže šef Departmana za novinarstvo i komunikologiju Vladeta Radović.

Istraživanje je dalo odgovor na brojna pitanja – od toga koji su mediji popularni kod mladih a koji kod starijih do toga koje  sadržaje gledaju.

Nikola Stojanović iz Media i reform centra Niš kaže da je bilo oko 3.700 ispitanika, što predstavlja u ovom trenutku jedno od najopsežnijih istraživanja u celoj Srbiji. Istraživanje je rađeno četiri meseca i obuhvatilo je sve srednje škole u Nišu.