уторак, јул 2

Motociklisti najviše stradaju u julu, vrućine ne smeju biti izgovor za nenošenje zaštitne opreme

0
21

Za motocikliste, jul je najrizičniji mesec, pokazuje statistika. Mnogi, zbog vrućine, ne stave kacigu, što uz nepažnju i njihovu i vozača automobila može dovesti do tragedije.

Pad sa motocikla u saobraćaju često dovodi do povreda koje su doživotne, a neretko i do smrti. Motociklisti  vrlo često mogu da završe kao paraplegičari i kvadriplegičari, da povrede lobanju ako nemaju homologovanu kacigu,  upozoravaju iz Asocijacije za bezbednost motociklista.

Motociklisti su među najranjivijim kategorijama u saobraćaju, a njihovo „provlačenje“ pored kolone automobila i drugih vozila za njih je najopasnija situacija. Na to upozoravaju i stručnjaci i vozači četvorotočkaša.

Većina vozača je rekla da im najviše smeta kada se motociklisti provlače kroz automobilske kolone.

„Možda bi mogli malo manje da se provlače između kola, ili da daju neki znak da se provlače između kola, ali suštinski su ok. Dokle god oni vode računa i mi vodimo računa, nema tu problema“, rekao je jedan vozač za Tanjug.

Drugi vozač smatra da je provlačenje motociklista najopasnije za njih same, dok za vozače automobila ne predstavljaju veliku pretnju.

Upravo “provlačenje“ motocikala pored kolone najopasnija situacija u kojoj se može naći motociklista, upozoravaju iz Asocijacije za bezbednost motociklista

„To je preticanje kolone vozila, to je strogo zabranjeno, strogo rizično. Uplašićete vozača automobila. Dovoljeno je da neko samo refleksno krene da zaobilazi rupu, a vi se provlačite pored njega i eto problema i za vas, i za vašu porodicu“, kaže Vladimir Jevtić, predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista.

Ono što karakteriše motocikliste – to je ugroženost ili ranjivost. I uvek mora da se razmišlja tako da ne dođe do saobraćene nezgode. Rizik po pređenom kilometru je i 15 puta veći, da se desi opasna situacija, u odnosu na vozača automobila“, objasnio je Jevtić.

Ono što je po njegovom mišljenju ključni uzrok nastanka nesreća je odsutnost misli vozača, češće nego vožnja u alkoholnom stanju, pa vozače motocikala savetuje na oprez.

„Većina ljudi koristi mobilni telefon tokom vožnje, to drastično utiče na stepen pažnje … onog momenta kad ste prisutni u vožnji i kad se ponašate ono kako je zakonodavac tu propisao, šansa (bez obzira) da li vozite motocikl ili bilo koje prevozno sredstvo da se desi nezgoda su minimalne“, naveo je Jevtić.

Jevtić kaže da je veštačio u brojnim nesrećama u kojima su učestvovali motocikli i da nikada nije video nezgodu gde je vozač točkaša naneo neke teže posledice vozačima drugih vidova transporta, poput kamiona.

„Moje je da upozorim da sledi mesec jul, koji je najčešće, po statistikama zadnjih 10 godina, mesec u kome se najčešće strada. Ovo je upozorenje vozačima motocikla. Ne smete da imate izgovor zbog vrućina“, upozorio je Jevtić vozače u ukazao im da im je potrebna puna puna zaštitna oprema i da je sada moguće kupiti i letnju varijantu opreme.

Vozače automobila je upozorio na nedavanje migavca, na brza prestrojavanja, objašnjavajući da su sve to drastično veliki rizici da povrede motociklistu.

Bližimo se brojci od 15 poginulih vozača motocikla mopeda i putnika od početka godine, dok je preko 500 povređenih.

Leave a reply