субота, јул 27

NA ŠTA SE SVE POTROŠAČI ŽALE?

0
82

Od početka godine Centru za zaštitu potrošača na proizvode i usluge prodavaca žalilo se više od 500 Nišlija. Najviše se žale na kvalitet bele tehnike, odeće i obuće, ali i na obračun struje i usluge javnih komunalnih produzeća.

Kupovina ponekad vrlo brzo donese glavobolju. Pare potrošene, a ono što je kupljeno ili se brzo pokvari ili postane neupotrebljivo.

„Nekad piše da je proizvod od kože, a nije“, kaže jedna Nišlijka

Većina potrošača često nema jasnu sliku o svojim pravima prilikom kupovine proizvoda ili usluga, tvrde u niškom Centru za zaštitu potrošača.

Konstantno na mesečnom nivou imamo 200 prijava “ uglavnom se radi o žalbama koje se odnose na usluge javno komunlanih preduzeća, na kvalitet bele tehnike, obuće, ali poslednjih nedelja na obračune za struju“, kaže Perica Stojčev iz niškog Centra za zaštitu potrošača “Forum”.

Ove godine Svetski dan potrošača posvećen je sve većoj upotrebi veštačke inteligencije i zaštita potrošača u svetlu tog novog tehnološkog izazova. U Nišu do sada nije bilo prijava za tako nešto, ali jeste za onlajn prevare čije su žrtve uglavnom stariji ljudi.

To je početak neke veštačke intelgiencije, ali u početku je bilo više prijava, ali vremenom su iskristalisali su svoje znanje, naročito mladi koji znaju kako da kupuju onlajn”, objašnjava Stojčev. 

Od donošnja zakona o zaštiti potršača 2002 godine kupci sve više znaju kako da se izbore protiv nesavesnih prodavaca i proizvođača, a trgovci su oprezniji i odgovorniji.

Ipak, i dalje ima muljanja ispod žita, a sa digitlizacijom sve su brojnije nove šeme sa jedinim ciljem da se kupci prevare.

 

Leave a reply