петак, новембар 22

NIŠKI SKIP CENTAR SAVREMENIJI OD BEOGRADSKOG

0
169

Sve je spremno za otvaranje Srpsko-korejski informatičko-pristupnog centra SKIP u kojem će se besplatno usavršavati državni službenici, građani i startap kompanije, najvio je u Nišu ministar državne uprave i lokalne samouprave Aleksandar Martinović. Kako je istakao Niš je prvi grad posle Beograda koji je dobio ovakav savremeni centar. Rekonstrukciju prostora u zgradi nekadađnjeg Narodnog univerziteta i svu opremu finansirala je Vlada Republike Koreje u vrednosti od 250.000 evra.

Uskoro se otvara SKIP centar koji se nalazi iznad Kancelarije za brze odgovore u nekadašnjoj zgradi Narodnog univerziteta na Trgu kralja Milana. Reč je o edukovativnom centru u kojem će svoja znanja iz IT oblasti i tehničkog preduzetništva besplatno edukovati službenici, predstavnici startap kompanija ali i građani.

U ovom centru u Beogradu koji je otvoren pre pet godina različite programe obuke prošlo je preko 70.000 ljudi. Jedan od prioriteta Vlade Srbije je digitalizacija naše Uprave i zato ulažemo velike napore da pojačamo digitalnu pismenost i naših građana i javnih službenika.“, kaže Martinović. 

Projekat je finansirala Vlada Republike Koreje u vrednosti od 250.000 evra, preko Nacionalne agencije za informatičko društvo Republike Koreje, a sprovelo Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave. Grad Niš je korisnik projekta, objašnjava Ivan Pavlović iz Kancelarije za lokalni i ekonomski razvoj i koji je bio u poseti Koreji i preneo iskustva.

„Mi smo jedni od retkih korisnika u Evropi koji imaju priliku da dobiju savremene alate iz Južne Koreje, jer ovo nije samo jedan izgrađen objekat, već kompletna međunarodna struktura koja stoji svega, u smislu znanja i prenosa iskustva. Jedni od drugih učimo i nalazio najbolje modele kako da naše građane što više digitalno opismenimo i u svakom pogledu budemo približniji Južnoj Koreji nego što jesmo sada”, kaže Ivan Pavlović iz KLER-a.

SKIP centar je dve godine za redom dobio priznanje da je najuspešniji centar ovog tipa na svetu od ukupno 60 centara koji funkcionišu zahvaljujući podršci Republike Koreje. Inače, u Srbiji trentuno usluge e uprave koristi oko milion i po građana, a sve je više i starijih građana koji su digitalno pismeni. Sve to doprinosi reformi administrativne uprave i informatičkoj pismenosti, ističe Martinović.

Leave a reply