среда, септембар 18

Od njive do trpeze preko PDV-a, marketinga i onlajn promocije(VIDEO)

0
30

Posao poljoprivrednika sve je komplikovaniji. Jer, ako žele da napreduju moraju da poznaju zakonsku regulativu, PDV sistem, digitalni marketing i onlajn modele promocije. Za njih su održane informativne radionice u Regionalnoj privrednoj komori Niš.

Na koje sve poteškoće u proizvodnji nailaze individualni poljoprivrednici i mali poljoprivredno-prehrambeni proizvođaci? Za registrovana polјoprivredna gazdinstva, preduzetnike i mala i srednja preduzeća organizovane su informativne radionice u Regionalnoj privrednoj komori Niš.

Proizvodim sve od voća i povrća, slatka, džemove, slanu zimnicu – ajvar, papriku u teglama, pinđur, krastavac. Dosta su zastupljeni moji proizvodi, jednim delom i nabavka sa pijace. Ovde sam na neki način nešto usavršila, čula šta nisam znala i šta treba da izmenim u svojoj proizvodnji, kaže preduzetnica Slavica Vukadinović iz Tešice.

Proizvođači malih količina su sve više prisutni na tržištu Srbije, sa tendencijom da uđu u velike trgovačke lance i prodaju na teritoriji cele Srbije, kažu u Udruženju za stočarstvo i preradu stočarskih proizvoda Privredne komore Srbije.

Njihova proizvodnja je vrlo bitna. Prvi razlog je što su to male količine i gazdinstva i nemaju dovoljan broj ljudi za osnivanje nekih timova, kao što imaju industrije koje se bave zdravstvenom bezbednošću hrane, odnosno, proizovdnjom. To je uglavnom porodična proizvodnja. Oni moraju da poštuju sve principe propisane zakonom i zakonskim aktima, kaže sekretar Udruženja za stočarstvo PKS Nenad Budimović.

Zakonska regulativa koja prati proizvodnju i preradu mesa, mleka i bilјnih proizvoda u objektima malog kapaciteta, uključuje i pravilno pakovanje, deklarisanje i transport, kao i samokontrolu u procesu proizvodnje radi osiguranja visokih standarda kvaliteta i sigurnosti hrane. Međutim, šta je sa PDV nadoknadama? Da li se poljoprivredniku isplati da uđe u PDV sistem?

Koliko god je zakonodavac jasan kada su u pitanju PDV nadoknade i pravila ko kada može da ih ostvari, a ko mora da ih plati, ima tu puno nejasnih stvari kako onveznicima PDV-a, tako poljoprivreddnim gazdinstvima, kaže poreski i finansijski savetnik Snežana Matejić. 

Internet stranice mogu da povećaju prodaju. Međutim, prednosti digitalnog marketinga nisu dovoljno iskorišćene za unapređenje poslovanja, ocenjuju stručnjaci.

Vi imate određene pojedince ili pojedine kompanije koje to jako dobro koriste, jer su prepoznale i uspele da nađu način, vreme, novac i trud da bi to uradili. Inače, u najvećem broju slučajeva to nije slučaj, kaže internacionalni konsultant za digitalnu tranformaciju Dragan Varagić. 

 

Radionice je organizovala Privredna komora Srbije, u saradnji sa Organizacijom za hranu i polјoprivredu Ujedinjenih Nacija (FAO) i Ministarstvom polјoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Republike Srbije. Predavanja će se održati i u Sremskoj Mitrovici, Leskovcu, Kruševcu, Valјevu i Subotici.

***Ovaj projekat sufinansiran je sredstvima grada Niša. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.

 

Leave a reply