SNIŽENJA U SRBIJI NISU REALNA KAO U EVROPI(VIDEO)
Već početkom jula možemo primetiti velike reklame raznih brendova gde se naglašavaju popusti i preko 50 odsto. Na sniženju su uglavnom letnji artikli: odeća, obuća i oprema za letovanje. Novim regulativama Zakona o trgovini koje će se uskoro usvojiti štitiće se potrošači od popusta koji nisu realni, ocenjuju u Nacionalnoj organizaciji potrošača.
Leto je vreme kada zbog vrućina ima manje kupaca u tržnim centrima. Zbog toga veliki brendovi daju popuste, naročito na sezonske artikle. Ali da li su popusti u Srbiji zapravo realni ili sve to dobar marketing kako bi ljudi pazarili više nego inače.
„Kada je reč o isticanju natpisa o procentima sniženja od strane trgovaca, pojasnio je da trgovac ako želi da napiše da su sniženja recimo do 70 odsto, onda petina robe u radnji mora biti sa sniženom cenom od 70 odsto i nije dovoljno da za toliko bude snižen jedna vrsta robe.” kaže Zpran Nikolić potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije
Ipak, u Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije ističu da sniženja nisu realna onolika kolika bi potrošaći voleli da jesu i koliko zaslužuju.
„Kažem to jer svako ko je prešao granicu naše zemlje zna šta znači realno sniženje. Nikada neću razumeti tvrdoglavo odbijanje naših trgovaca da se ponašaju kao njihove evropske kolege“ dodaje Nikolić.
Potrošači u Srbiji su često su svedoci činjenice da velikom sniženju prethodi povećanje cene, koje može da bude i do 50 odsto, pa kada se izvede prava računica cena na sniženju je nekada veća i od one koja je bila pre sniženja. U tom smislu nije realno, a u Evropi to ne može da se desi zbog strogih regulativa kaže Nikolić. Dodaje da letnje sezonsko sniženje može da traje 30 dana, tokom njega se cene mogu i dodatno sniziti, ali ne može da traje duže.