петак, новембар 22

ŠTA U SLUČAJU PLAĆENI UREĐAJ NIKADA NE STIGNE? (VIDEO)

0
123

Kada je Nišlija Marko Đorđević kupovao klimu, birao je uređaj koji će moći godinama da ga služi. Za te namene iz svog kućnog budžeta izdvojio je nešto malo više od 73.000 dinara, ali do njegove kuće klima nikada nije stigla. Žalio se prodavnici, zatim Tržišnoj inspekciji, a sada slučaj izložio advokatu. U Centru za zaštitu potrošača kažu da to nije usamljeni slučaj i da je u ovom slučaju sledeća stepenica najverovatnije sud.

Račun od 73.190 dinara izdat u prodavnici tehnike pre gotovo dva meseca. Porodica Đorđević kupila je rashladni uređaj. Ipak, roba do njihove kućne adrese još nije stigla. Zbog toga su se supružnici prvo žalili prodavcima, onda predstavnicima prodajnog objekta sa sedištem u Beogradu, a potom i Tržišnoj inspekciji. Sada su se, kako kažu, obratili i advokatu.

U niškom Centru za zaštitu potrošača ističu da su kupci uradili sve po Zakonu o zaštiti potrošača, po kome su predviđene situacije u kojima prodavac mora da vrati novac.

Uz to, trgovac u kojem je potrošač kupio proizvod mora da zavede primedbu odnosno reklamaciju na uslugu i da je zavedu.

U niškoj Tržišnoj inspekciji kažu da je potrebno da potrošač zvanično prijavi insepktorima slučaj odnosno da na pisarnici inspekcije preda podnesak zbog neisporučivanja proizvoda. Tek tada Tržišna inspekcija može da deluje službeno, a onda i da potrošač krene u sudsku proceduru radi ostvarivanja svojih potrošačkih prava.

Trgovina u kojoj je porodica Đorđević kupila rashladni uređaj se do emitovanja ovog priloga nije oglasila iako je TV Zona plus prethodnog dana poslala pitanja centrali iz koje je najavljeno da će odgovori u vezi ovog slučaja biti saopšteni u naredna 24 sata.

Inače tokom prošle godine potrošači su podneli 23.472 prigovora, navode iz Ministarstva trgovine. Od tog broja u Nacionalnom registru potrošačkih ugovora rešeno je gotovo 21.800.

 

Od ukupno 23.472 prigovora u Nacionalnom registru potrošačkih prigovora, rešeno je ukupno 21.749, navode iz Ministarstva trgovine.

Regionalni saveti za zaštitu potrošača dobili su prigovore za sledeću vrstu robe:

  • obuća (21,72 odsto)

  • bela tehniku (12,12 odsto)

  • nameštaj/stolarija i oprema za enterijer (6,68 odsto)

  • kućni aparati (6,26 odsto)

  • televizori (5,89 odsto)

  • odeća (5,87 odsto)

  • mobilni telefoni (5,85 odsto)

  • računari i IT oprema (5,10 odsto)

Osim robe, prigovore su potrošači podnosili za snabdevanje strujom (16.9 odsto), televizijske operatere (13,75 odsto), mobilne operatere (13,36 odsto) i internet provajedere (10,01 odsto).

Ipak, to ne znači da su svi prigovori bili rešeni u korist potrošača.


Leave a reply