субота, новембар 23

SVETSKI DAN POTROŠAČA (VIDEO)

0
136

Danas se obeležava Svetski dan potrošača,ustanovljen 1983. godine kako podsetio na značaj prava potrošača. Nišlije kažu da uvek obrate pažnju prilikom plaćanja i provere račun. Od septembra tekuće godine kreće sa edukacijom učenika osnovnih škola o zaštiti potrošača, najavila je pomoćnica ministra unutrašnje i spoljne trgovine Višnja Rakić.

Naš najveći problem je neprimenjivanje i nepoštovanje Zakona o zaštiti potrošača. Zakon obuhvata robu, tehničke usluge, turistička putovanja, usluge od opšteg ekonomskog interesa, mobilne operatere,komunalne organizacije, EPS, kaže Profir Živković iz Centra za zaštitu potrošača radnika Niš

Penzioneri koji se pozivaju telefonom na javne promocije ili na neki lekarski pregled, odlaze na skupove gde im se uz dobru retoriku marketing agenata, prodaju po višestruko većim cenama uglavnom nebitne stvari. I to sve na više rata.

Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine uz pomoć Ministarstva prosvete organizovalo je edukativno-kreativno takmičenje za učenike osnovnih škola pod sloganom „Iako smo mladi, želimo da znamo“, u OŠ „Mihailo Petrović Alas“, u okviru kog su očenici iz osam Beogradskih škola imali priliku da savladaju osnove zaštite potrošača kroz učešće u kvizu i samostalnim inicijativama.

„Još od 1983. godine 15. mart se obeležava kao Svetski dan potrošača. Ove godine smo osmislili da deca osnovnog obrazovanja pokažu šta znaju o zaštiti potrošača. Osam škola iz Beograda danas će se takmičiti u znanju, i to je uvod u priču o memorandumu između Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine i Ministarstva prosvete“, rekla je za Tanjug Rakićeva.

Od septembra tekuće godine učenici će imati tu čas da se bave temom zaštita potrošača, rekla je Rakićeva, i tom prilikom naglasila da se od dece neće traćiti da uče zakone, već samo osnovna potrošaćka prava.

Ona je istakla da će se prvo početi sa edukacijom nastavnika, a tek onda, kako kaže, oni će na osnovu nastavnog plana i programa edukovati decu uzrasta osnovnog obrazovanja.


Leave a reply