четвртак, новембар 21

SVIM ŠKOLAMA STIGLE SMERNICE ZA RAD SA UČENICIMA(VIDEO)

0
176

Ministarstvo prosvete uputilo je vaspitno-obrazovnim ustanovama smernice kojima bi trebalo da se rukovode na početku nove školske godine. Kako navode, smernice su prosleđene zbog tragedija koje su se dogodile u OŠ „Vladislav Ribnikar“ i Mladenovcu, a fokus se stavlja na solidarnost, poštovanje i unapređenje vaspitnog rada. U niškim osnovnim i srednjim školama nastavnici su već dali ideje za radionice koje bi trebalo da budu tokom cele školske godine, dok će posebna pažnja biti posvećena petacima i učenicima prvih razreda srednje škole kako bi se navikli na novo okruženje i atmosferu u školi.

U Osnovnoj školi “Ratko Vukićević” direktorka lista Smernice za organizaciju i realizaciju obrazovno- vaspitnog rada. To su uputstva Ministarstva prosvete za školsku 2023/2024 godinu a glavni cilj su razvoj pozitivnih ljudskih vrednosti kod učenika, unapređivanje odnosa zasnovanih na međusobnom poštovanju, saradnji i solidarnosti uz uvažavanje različitosti.

Tačno je definsano šta se radi u prvoj i drugoj nedelji školske goidne a fokus je na drugarstvu, na prihvatanje raličitosti i slično jer posle nemilih događaja u maju moramo mnogo više da radimo kako bi sprečili neke neželjene pojave”, ističe direktorka Osnovne škole, Divna Stevanović. 

I srednje škole su dobile ista upuststva Ministasrtva prosvete. U Gimnaziji “Deveti maj” nastavnici već imaju ideje kako bi trebalo da izgledaju prvi razgovori sa učenicima kako bi se upoznali sa planom rada. Preporuke resornog ministarstva obuhvataju radionice za svaki narednu sedmicu.

Primetili smo da postoji neko otuđenje među decom i od porodice, škola i profesora, te smernice idu ka tome da se taj jaz negde smanji”, kaže direktor gimnazije, Nenad Disić. 

Smernicama je predviđeno da se tokom septembra sprovedu procene adaptacije za učenike petog razreda osnovne i prvog razreda srednje škole na novu sredinu, kao i mere podrške nastavnicima i učenicima.

Maja se više učenika javjlal oza pomoć kod pedagoga, tako da ćemo taj rad sad pojačati sa novom školskom godinom a posebno ćemo se baviti učenicima prvog razreda kako bi se navikli na novu sredinu”, objašnjava pedagog Anita Spasić. 

Predviđena je i nova slobodna aktivnost za učenike od petog do osmog razreda osnovnih škola pod nazivom “Vrline i vrednosti” kao životni kompas, dok će se u srednjim školama posebna pažnja usmeriti na izborne programe kojima će se podržati razvoj pozitivnih ljudskih vrednosti. Pojedine škole čekaju Pravilnike o finansiranju kako bi zaposlile još pedagoga i psihologa.

I ranije smo radili sa učenicima, individulano i grupno. Pojačala se svest učenika o problemima i sada većina njih ume da prepozna simptome anskioznosti što je dobro”, kaže pedagogo. 

Prema novim smernicima rada škola, do kraja prvog polugodišta, nastavnici će zajedno sa učenicima i roditeljima kreirati identitet i moto škole kako bi definisali zajedničke vrednosti i očekivana ponašanja u skladu sa utvrđenim identitetom.


Leave a reply