USKORO POČINJU EDUKACIJE DOSTAVLJAČA O BEZBEDNOSTI U SAOBRAĆAJU
U narednom periodu biće sprovođene edukacije dostavljača kako bi se podigla njihova svest o značaju poštovanja svih saobraćajnih propisa, dogovoreno je na prvom sastanku Ministarstva unutrašnjih poslova i Agencije za bezbednost saobraćaja, koji su pokrenuli inicijativu za povećanje bezbednosti dostavljača u saobraćaju. Većinu dostavljača čine biciklisti koji su često ranjiva kategorija učesnika u saobraćaju.
Sa druge strane, trenutno imamo mlade ljude koji upravo zbog bonusa žele da dostave što veći broj dostava za kratko vreme i nemaju svest o značaju i poštovanju svih propisa. Na ovim treninzima pokušaćemo da rešimo i taj problem, rekao je Savetnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Milan Ilić.
U narednom periodu biće sprovođene edukacije dostavljača kako bi se podigla njihova svest o značaju poštovanja svih saobraćajnih propisa, dogovoreno je na prvom sastanku Ministarstva unutrašnjih poslova i Agencije za bezbednost saobraćaja, koji su pokrenuli inicijativu za povećanje bezbednosti dostavljača u saobraćaju. Savetnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Milan Ilić istakao je da su na sastanku definisani koraci edukacije i podizanja svesti dostavljača o poštovanju saobraćajnih propisa kako bi se smanjile opasnosti u saobraćaju.
„Na sastanku koji smo održali bile su prisutne tri kompanije koje su najzastupljenije na našem tržištu, i one su nam iznele podatak da samostalno, kao obavezu, već organizuju određen broj treninga. Trenutno ne postoji obaveza u vezi sa tim, i to mogu da budu samo interni propisi u ovim kompanijama. Nadamo se da će na ovim treninzima da se podigne nivo kompetencija i nivo svesti, poznavanje saobraćajnih propisa, i ono što je najvažnije, a to je poznavanje opasnosti usled kršenja postojećih pravila u saobraćaju – rekao je Ilić za Tanjug.
Dodao je i da većinu dostavljača čine biciklisti koji su često ranjiva kategorija učesnika u saobraćaju. „Sa druge strane trenutno imamo mlade ljude koji upravo zbog bonusa žele da dostave što veći broj dostava za kratko vreme i nemaju svest o značaju i poštovanju svih propisa. Na ovim treninzima pokušaćemo da rešimo i taj problem. Kao i svi ostali učesnici u saobraćaju moramo prema njima da budemo pažljivi kao što smo pažljivi i prema drugim učesnicima.
Najavljeno je i da će zbog nedostatka radne snage morati da budu angažovani i inostrani radnici, pa bi za njih trebalo da postoji posebna obuka za upoznavanje sa našim konfiguracijama i propisima“, kazao je Ilić. Iako Udruženje dostavljača ima predloge kao što su postavljanje taksi tablica na vozila i korišćenje žute trake, prema njegovim rečima, ta rešenja su trenutno daleko od realizacije.
„Važno je da se i udruženja građana i Udruženje dostavljača i biciklista zajedno sa državnim situacijama uključe u rešavanje svih ovih problema. Mi smo u prethodnom periodu imali inicijativu i motociklista za korišćenje žute trake, ali zakonom i konceptom bezbednosti saobraćaja žuta traka je predviđena za hitne službe i javni saobraćaj kako bi protok saobraćaja bio na zadovoljavajućem nivou i kako bi žile kucavice grada mogle da funkcionišu i da rade. Kada bi se pojavila neka druga kategorija učesnika u saobraćaju to bi značajno pogoršalo bezbednost tih učesnika u saobraćaju, ali bi takođe pogoršalo upravo ovu funkcionalnost“, objasnio je Ilić.
Inicijativa za poboljšanje bezbednosti dostavljača u saobraćaju i organizovanje dodatnih edukacija predstavlja korak ka većoj svesti o značaju saobraćajnih propisa i odgovornosti svih učesnika na putevima. Saradnja državnih institucija i Udruženja trebalo bi da doprinese poboljšanju položaja dostavljača i veću sigurnost svih učesnika u saobraćaju.