Veća prava potrošača

zakon o zastiti potrosaca.mpg_snapshot_00.17_[2014.09.23_11.08.56]Novi Zakon o zaštiti potrošača stupa na snagu od ponedeljka. Predviđa lakši postupak reklamacije kupljene robe, kraći rok za odgovor prodavaca i mogućnost da se proizvod reklamira i bez ambalaže. Udruženja za zaštitu potrošača ovaj zakon smatraju velikim uspehom. Sada predstoji borba za njegovo poštovanje.

Zakon o zaštiti potrošača koji je usvojen jula, a stupa na snagu od ponedeljka, donosi kupcima bolju zaštitu, a tržišnoj inspekciji veća ovlašćenja.

Plan je da podstakne fer trgovinu i prodavcima suzi prostor za izgovore, objašnjava Jovan Jovanović , predsednik Centra za zaštitu potrošača “Forum”

Pomoćnica ministra trgovine Vesna Novaković kaže da se zakonom potencira obaveza predugovornog informisanja potrošača.

Takođe, olakšana je reklamacija kupljene robe jer trgovac treba da odredi osobu zaduženu da prima reklamacije. A rok za reklamacije je znatno kraći, kaže pomoćnica ministra.

Novina je i to što će kupac moći da reklamira proizvod iako nije sačuvao ambalažu. Posebno bolna tačka za niški Forum uvek je način naplate električne energije i usluga drugih javnih preduzeća.

Više nema isključenja dok se ne reši prigovor potrošača, a nema ni isključenja zbog starog duga, kaže Jovanović.

U sektoru javnih usluga zakon predviđa najviše novina, jer udruženja za zaštitu prava potrošača mogu da učestvuju u radu svih organa zaduženih za donošenje odluka koje se tiču potrošača.

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com