среда, јул 3

VINSKA VIZIJA POVEZUJE NIŠ I SKOPLJE 

0
35

Sa dobrim vinogradima, kvalitetnim proizvođačima i prirodnim lepotama, Srbija, Crna Gora i Severna Makedonija mogle bi da se pozicioniraju kao atraktivne “vinske” destinacije. Vinski turizam dopunio bi turističku ponudu, a turističkim organizacijama tri zemlje Otvorenog Balkana omogućio zajednički nastup prema evropskim i fondovima Svetske banke. Niška delegacija preduzetnika je sa gradonačelnicom Niša i predsednikom Opštine Palilula bila u poseti turističkim poslenicima Skoplja.

Kako ekonomski spojiti Niš i Skoplje? Turistički promet Severne Makedonije do septembra ove godine iznosio je 480 miliona dolara, što je više nego cele 2022. godine. Do kraja godine očekuje se da devizni priliv od turizma bude oko 600 miliona dolara, ocenjuju u Agenciji za promociju podrške tuirzmu u Makedoniji.

Udruživanje turističkih organizacija iz Srbije, Crne Gore i Makedonije pomoglo bi razvoju celog regiona, kaže Ljupče Anevski iz Agencije za promociju podrške turizma u Severnoj Makedoniji.

Saradnja je dobra, ali uvek može bolje. Razgovarali smo sa gradonačelnicom Niša i predstavnicima TO Niša kako poboljšati ovu saradnju da bi napravili kružne ture i da targetiramo tržišta, kao i da napravimo vinske puteve, degustacione centre i mobilne aplikacije u Srbiji, Makedoniji i Crnoj Gori”, objašnjava Anevski. 

A da bi se to i ostvarilo jedni druge moramo bolje da upoznamo, kažu predstavnici niške delegacije koja je posetila makedonske znaemenitosti, kao i najpoznatije vinarije u Skoplju.

Imamo šta da ponudimo, a da istovremeno bez granica i bez zaustavljanja prolazi roba i usluga, zahvaljujući novim saobraćajnicama ali i inicijativi Otvorenog Balkana, i smatram da u tome Niš ima razvojnu šansu u turizmu i privredi”, rekla je u Skoplju gradonačelnica Niša Dragana Sotirovski. 

Poveziavanje ljudi na jugu Balkana je dobar put kome treba da težimo i ova poseta je primer kako se povezujemo”, kaže predsednik GO Palilula, Bratislav Vučković.

Ova avantura je poklon Grada Niša za članove udruženja koji rade na promociji i jačanju dobrih odnosa Makedonaca i Srba”, dodaje Blage Petruševski iz Udruženja Makedonaca „Vardar“. 

„Što bolji odnosi na svakom polju nam donosi bolje uslove života“, kaže Blagoje Ilijevski iz istog udruženja.

Podsetimo, u novembru je u Beogradu održan drugi sajam vina, hrane i turizma pod nazivom „Vinska vizija Otvorenog Balkana“ koji je okupio oko 600 izlagača, a pod pokroviteljstvom vlada Srbije, Severne Makedonije i Albanije. Ova inicijativa koja je afirmisana kao platforma vina usmerena je ka tržištu od 20 miliona potrošača.

Leave a reply