петак, новембар 22

VUČIĆ NA OTVARANJU  DEONICE  „PAMETNOG AUTO-PUTA“  U OKVIRU MORAVSKOG KORIDORA (FOTO+VIDEO)

0
240

Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić, prisustvuje otvaranju dela Moravskog koridora od Pojata do Makrešana. Tokom jutra predsednik je stigao na prvu tačku te deonice, kod naplatne rampe Ćićevac.

Vučić je tu započeo radni sastanak sa premijerkom Anom Brnabić i ministrima u Vladi, sa izvodjačima radova, direktorom „Koridora Srbije“ Aleksandom Antićem i direktorom „Puteva Srbije“ Zoranom Drobnjakom.

Nakon sastanka, predsednik i članovi Vlade panoramskim autobusom proći će deonicu koja je završena u dužini od 16,8 km, između Pojata i Makrešana.

Otvaranju deonice Pojate – Makrešane prisustvuje i američki ambasador u Srbiji Kristofer Hil.

Radi se o poddeonicama 1 i 1 u okviru deonice 1, od Pojata do makrešna ukupne dužine 16,8 km. Auto-put se gradi uz računsku brzinu od 130 km na čas, sa širinom od ukupno 30m što je skro 2m šire od ostalih auto-puteva u Srbiji, a čime će se obezbediit dodatni komfor i povećati bezbenost odvijanja saobraćaja.

Na Poddeonicama 1 i 2 izgradjena je denivelisana raskrsnice u Ćićevcu, 7 mostova, ukupnpo dužine 1984,52m, tri nadvožnjaka ukupne dužine 233m kao i dva hidrotehnička objekta.

PRVA „PAMETNA SAOBRAĆAJNICA“ U SRBIJI

Prva deonica Moravskog koridora od Pojata do Makrešana duga je 16,9 kilometara, a do oktobra bi trebalo da bude završeno dodatnih 10,7 kilometra do Koševa, čime će Kruševac biti povezan sa auto-putem.

To je prva „pametna“ saobraćajnica u našoj zemlji, izgrađena sa kompletnom optičkom infrastrukturom.

Moravski koridor, od Pojata do Preljine, biće najmoderniji i najširi auto-put u Srbiji, pošto će biti širi od postojećih auto-puteva za ukupno 1,6 metara.

Gradnja Moravskog koridora u dužini od 112 kilometara počela je u decembru 2019. godine

Radove izvodi konzorcijum američke kompanije Behtel i turske Enka, a ugovor je vredan blizu 800 miliona evra.

Moravski koridor će povezati tri okruga – Rasinski, Raški i Moravički sa koridorima 10 i 11, odnosno sa auto-putem Beograd – Niš i autoputem „Miloš Veliki“.

Ta saobraćajnica povezaće sve veće gradove centralne Srbije gde živi više od pola miliona ljudi: Čačak, Kraljevo, Vrnjačku Banju, Trstenik, Kruševac, Stalać i Ćićevac. Takođe, Moravski koridor će trajno rešiti pitanje poplava, pošto će biti regulisani tokovi reka u ovom delu Srbije, a pre svega Južne i Zapadne Morave.

Najsavremeniji auto-put biće izgrađen „na tri Morave“ i u okviru projekta biće regulisana rečna korita u dužini od 68 kilometara.

Moravski koridor činie tri deonice: Pojate – Kruševac u dužini od 27,83 kilometra, Kruševac – Adrani u dužini od 53,88 kilometara i Adrani – Mrčajevci – Preljina dužine 30,66 kilometara.

Auto-put se gradi za maksimalnu dozvoljenu brzinu od 130 kilometara na čas, a imaće 11 petlji, 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust.

Saobraćajnica je projektovana za brzine do 130 kilometara na sat i biće prvi domaći digitalni auto-put.

 


Leave a reply