субота, новембар 23

NAKON PISANJA ZONE PLUS LAKŠE DO POTROŠAČKIH PRAVA (VIDEO)

0
157

Slučaj porodice Đorđević koja je kupila klimu u niškoj prodavnici tehnike, a koja nikada nije stigla do njihove kućne adrese dobila je epilog. Nakon priloga TV Zona plus o narušavanju potrošačkih prava ovoj porodici, koja je bila spremna da podnese tužbu protiv trgovine, vrlo brzo su povratili novac koji su dali za rashladni uređaj, u iznosu nešto više od 73.000 dinara.

U Centru za zaštitu potrošača apeluju na kupce da se više informišu o svojim pravima, jer postoji velika zabuna o delokrugu ovlašćenja i postupanja tela za zaštitu prava kupaca.

Marko i Tanja Đorđević kupili su klimu u avgustu ove godine. Račun od 73.190 dinara im je izdat, ali ni posle dva meseca čekanja rashladni uređaj im nije bio isporučen. Žalili su se prodavnici, zatim Tržišnoj inspekciji, angažovali advokata, a onda obratili i nama.

Nakon obraćanja medijima prodavnica tehnike je vrlo brzo reagovala iako smo dva meseca pre toga bezsuspešno pokušavali da povratimo novac. Čak smo razgovarali sa advokatom i pripremali se za podnošenje tužbe”, kaže Tanja Đorđević.

Naučili smo da sada moramo da definišemo sve pri kupovini bilo kog proizvoda i da je najbolje kupovati u niškim firmama jer je onda lakše ostvariti potrošačka prava”, kaže Marko Đorđević.

Porodica Đorđević je ostvarila svoja potrošačka prava, ali bi kupci trebalo da znaju kada i u kojim slučajevima se obraća prodavcima, Tržišnoj inspekciji ili sudu kako bi rešili problem sa trgovcem, ističu u Centru za zaštitu potrošača. Dodaju da je evidentno da među potrošačima postoji velika zabuna o delokrugu ovlašćenja i postupanja tela za zaštitutu prava kupaca zbog čega se pojedini obraćaju i medijima.

U slučaju porodice Đorđević, prodavnica tehnike je tek nakon pisanja medija brzo reagovala što ne bi trebalo da bude praksa, ističe Stojčev. Zakon o zaštiti potrošača je jasan, ali u većini slučajeva zbog neznanja kupaca ili zloupotreba trgovaca je mrtvo slovo na papiru.

 

Leave a reply