HAKATON: MLADI KREIRAJU APLIKACIJE ZA DIGITALNO OBRAZOVANJE (VIDEO)

HAKATON: MLADI KREIRAJU APLIKACIJE ZA DIGITALNO OBRAZOVANJE (VIDEO)

Kako izgleda onlajn obrazovanje pokazalo je više od 30 mladih inovatora koji su dva dana bez prestanka radili na kreiranju rešenja i ideja za razvoj digitalnog obrazovanja u Srbiji. Hakaton – takmičenje mladih IT-ijevaca organizovano je u Naučno tehnološkom parku u Nišu a najbolja tri tima: Južna pruga, JMJ Education i Edu Cat tim su nagrađena.

“Hakaton – 48 časovno takmičenje mladih programera. 30-oro njih u 10 timova kreiara aplikaciju kojom bi korisnici unapredili svoje obrazovanje”, kaže saradnik za razvoj inovacinog sistema NTP Niš.

Žarko Antanasković, jedan od učesnika Hakatona, kaže da je ideja njegovog tima bila usmerena ka osnovnom obrazovanju.

Uz pomoć aplikacije koja se može instalirati na pametnom telefonu ili se koristiti na lap-topu ili kompjuteru, hteli smo da đacima osnovnih škola približimo ekologiju i razvijemo kod njih ekološku svest. Takođe, i da izbrišemo razlike između njih. Da nema više problema sa obrazovanjem dece sa posebnim potrebama! Svi đaci preko aplikacije mogu da pristupe sadržajima, a nastavnici  učitelji bi mogli da prate njihov razvoj, da vide koliko znaju I kako bi svi mogli da napreduju srazmerno svojim mogućnostima, objašnjava Antanasković.

Milica Stamenković, jedan od mentora iz organizacije AISEC, kaže da su u fokusu ovog hakatona bile klimatske promene i inovacije u obrazovanju.

Hteli smo da kroz ovaj hakaton kod mladih širimo svest o problemu klimatskih promena, ali i da to povežemo sa inovacijama u obrazovanju. Bitno je da radimo na digitalizaciji obrazovanja i da obrazovanje ide u korak sa razvojem ostatka društva. Zato je cilj da od mladih dobijemo ideje koje će se, eventualno, kasnije implementirati u našem obrazovnom sistemu. Da prosto od mladih krene ta promena! Da kažuda naše obrazovanje ne mora da bude samo konzervativno, da mogu da ga menjaju svojim inovacijama i da sutra mogu lakše da uče i stiču neka praktična znanja, kaže Milica Stamenković.

Hakaton osim programera okuplja i grafičke i intefejs dizajnere kao i menadžere projekata a koje okupljaju najveće omladinske organizacije (AISEC i AEGEE Niš).

Marko Ljubenović, saradnik za razvoj inovacionog ekosistema NTP Niš, kaže da je “DigiEduHac – obrazovanje 4.0”  deo svetske akcije.

Ovakvi hakatoni se odvijaju u 52 države širom sveta, naglašava Ljubenović i dodaje: U Srbiji ima 30 prijavljenih. Najviše je studenata i srednjoškolaca.    Oni su podeljeni u 10 timova i svaki od njih odgovara na izazov koji su dobili: Kako u krizi covid-19 unaprediti obrazovanje!

Članovi žirija kažu da je inovativnost primarna u svemu.

Ocenjuje se, pre svega njihova inovativnost. Njihova svest koliko mogu da u ovoj situaciji odlučuju i o zaštiti životne sredine, a i koliko sve to može da utiče na jjihovo obrazovanje u ovim uslovima u kojima smo. Pandemija covid-19 je ostavila trag na rad i studenata i učenika, a cilj hakatona je njihovo viđenje rešenaj tog problema i svega drugoga što nas okružuje, kaže Ana Veljković, član žirija.

Članovi tima koji su osvojili prvo mesto dobili su pametni sat, dok je drugoplasiranom timu pripala novčana nagrada od 25 hiljada dinara, a trećem od 15 hiljada dinara. Ujedno prvi tim se plasirao za buduća internacionalna takmičenja.

Ovaj projekat sufinansiran je sredstvima Grada Niša. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.