уторак, јун 25

MALI: REPUBLIKA SRBIJA OD DANAS VLASNIK 100 ODSTO ER SRBIJE

0
14

Država Srbija od danas je 100% vlasnik ER Srbije. To je potvrdio ministar finansija Siniša Mali.

„Er Srbija je najveća avio-kompanija u regionu. Od kompanije koja je bila u bankrotu, napravili smo lidera koji sada leti na četiri kontinenta, u velikom broju zemalja i postali smo primer na koji način, kroz jednu avio-kompaniju koja je uspešna, možete dalje da doprinesete ekonomskom razvoju vaše zemlje“, rekao je Mali novinarima u Ministarstvu finansija.

Dodao je da će država posvetiti punu pažnju daljem razvoju naše Er Srbije i naveo da sledi nabavka velikih aviona, otvaranje novih destinacija.

„Želim da zahvalim ljudima iz Etihad ervejza, koji su od 2013, naši partneri i suvlasnici Er Srbije. Oni iz Er Srbije izlaze zbog njihovih poslovnih odluka, a na nama je da razvijamo našu kompaniju“, rekao je Mali.

 

VOJINOVIĆ: IZLAZAK ETIHADA IZ SUVLASNIŠTVA ER SRBIJE BIO OČEKIVAN

Izlazak Etihada iz suvlasništva u Er Srbiji se mogao očekivati i u krugovima vazduhoplovne industrije već je poznato da je i strateški i operativni menadžment Er Srbije pre svega baziran na domaćim stručnjacima i inostranim menadžerima koji su angažovani nevezano za priču o suvlasništva koja je počela pre 10 godina, izjavio je danas osnivač i glavni urednik vazduhoplovnog portala Tango Six Petar Vojinović.

On je povodom preuzimanja preostalog udela u Er Srbiji od Etihad ervejza od države Srbije za Tanjug rekao da ono što su država Srbija i srpski nacionalni avio-prevoznik dobili od tog aranžmana nisu toliko bila ni finansijska ulaganja, već promena korporativnih standarda i opšte renoviranje poslovnog tadašnjeg modela nekadašnjeg JAT-a.

Prema njegovim rečima, to je prilično uspešno urađeno i za Er Srbiju je bilo korisno jer je donelo mogućnost da se apsorbuje jedan veoma štetan ugovor sa kompanijom Erbas, gde je država Srbija mogla da izgubi tadašnji avans od nekoliko desetina miliona evra.

„Ta obavezna porudžbina na koju se naša država obavezala bila je apsorbovana u Etihadove tadašnje narudžbine aviona i država Srbija je bila oslobođena tog troška, tako da je saradnja, kada se sve podvuče bila prilično pozitivna“, rekao je on.

Iako je saradnja imala svoje uspone i padove, kaže, izrodila je novi poslovni identitet srpske aviokompanije, koja je sada mnogo zrelija, sposobnija i agilnija.

„Ona, iako ne toliko velika po fizičkoj veličini i brojnosti flote, u poslednje dve godine je počela da iskorišćava neke veoma turbulentne prilike, pre svega u regionalnom avio-saobraćaju, gde je iskoristila određene praznine koje su se pojavljivale“, rekao je Vojinović.

Istakao je da je izlaskom Etihada iz menadžmenta, dakle sa lokalnim menadžmentom podržanim inostranim profesionalnim menadžerima koji nemaju veze sa Etihadom, naš avioprevoznik uspeo da u poslednjoj letnjoj sezoni dovede srpsku avio-kompaniju do novih rekorda, što po broju prevezenih putnika, što po povezanosti.

„Beograd je jedan od najpovezanijih glavnih gradova od svih gradova u regiji, frekvencije su povećane i ova zimska sezona biće najbolja po poslovnim parametrima za Er Srbiju“ , rekao je Vojinović.

Prema njegovim rečima, mnoge stvari kojima je aviokompanija robovala su sada u velikoj većini promenjene.

„To posebno ističe činjenicu da je menadžment naše aviokompanije savršeno sposoban da je vodi i da je ovo partnerstvo sa Etihadom došlo do svog prirodnog kraja upotrebljivosti“, rekao je Vojinović.

Leave a reply