TV ZONA PLUS – HD

VESTI IZ NIŠA I REGIONA

Današnje vesti Društvo Udarne

Da li ćemo imati gde da servisiramo auto klime ovog leta?

Ovog leta servisiranje klima uređaja u automobilima moglo bi biti otežano jer nemaju svi auto servisi u Srbiji neophodan sertifikat B za obavljanje ovog posla. Ministarstvo zaštite životne sredine Uredbu za tu oblast propisalo je još 2016. godine, ali serviseri tvrde da do pre dve godine nisu bili dovoljno obavešteni o tome pa je malo njih prošlo neophodne obuke. U Udruženju Auto serviseri Srbije kažu da su sada u problemu jer u Srbiji postoje samo dva trening centra za obuke, a inspekcije su u međuvremenu pooštrile kontrole.

 

 

Mi smo kao Udruženje rešili da reagujemo i tada shvatamo u kakvom smo problemu, shvatamo da postoje samo dva trening centra u Srbiji – jedan u Beogradu,  jedan u Kaću što je stvarno nedovoljno nama za obuke. U Beograd dolaze ljudi iz Niša, iz Leskovca, iz Bujanovca. Jednostavno, čak i da ta dva trening centra imaju kapacitete, a nemaju ih, nije fer da neko putuje četiri sata da bi došao i stekao tu  obuku da bi mogao da se da se bavi svojom delatnošću, kaže Aleksandra Đurišić iz Udruženja Auto serviseri Srbije.

Đurušićeva tvrdi da nešto više od 100 servisa u Srbiji imaju radnike koji poseduju sertifikat B, a mali broj njih je upisan u evidenciju ministarstva da se bavi servisiranjem klima na motornim vozilima. Među njima je i jedan niški auto servis.

Mi smo obuku završili u februaru mesecu, morali smo tu obuku da da završimo u Beogradu u školi koja je jedina bila  licencirana za davanje takvog sertifikata. Obuka je bila subotom i trajala je četiri radna sata. Posle toga, nakon mesec, dana dobili smo od njih sertifikat da smo završili obuku, poslali smo dokumentaciju potrebnu Ministarstvo za ekologiju i nakon nekih 25 dana stiglo nam je na adresu firme rešenje da smo završili obuku i da imamo sertifikat B, kaže Dejan Jović iz Auto servisa “Alureko auto”.

U Udruženju autoservisera Srbije žale se i na nelojalnu konkurenciju i tvrde da su početkom godine tražili da se obustave pomenute inspekcijske kontrole i da se zajednički radi na rešavanju problema.

Za sada se ništa po tom pitanju nije desil. Mi očekujemo, imamo neke najave da će se ovih dana otvoriti neki novi trening centri i to bi bilo nešto što bi bitno ubrzalo, olakšalo ovu proceduru. Ovih dana puno govorimo u raznim medijima i nacionalnim i lokalnim o tome šta je ovaj sertifikat, kako se stiče koja je procedura. Dodatni problem je nastupio kada su i veleprodaje koje prodaju te flurovane kontrolisane gasove dobile informaciju, odnosno jedan dopi,s od ministarstvu kojem se govori da ga ne mogu prodavati licima koje nemaju taj sertifikat B, dodaje Đurišićeva.

Na listi čekanja Udruženja je 300 servisa koji čekaju na obuku. Nadaju se da će ETŠ Mija Stanimirović iz Niša dobiti mogućnost da postane trening mesto. Televizija Zona plus čeka i odgovore Ministarstva zaštite životne sredine na tu temu. Inače, podaci Udruženja Auto servisi kažu da u Srbiji postoji osam hiljada auto servisa. Treba spomenuti I podatak da je zbog poskupljenja gasa poskupeo i servis klime i košta oko pet hiljada dinara. Zbog malog broja servisa koji mogu da pruže ovu uslogu možda cena dodatno poraste.

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com