DA LI MOŽE DNEVNA KARTA DA BUDE 120 DINARA I ZAŠTO NE?
Gostovanje direktora Direkcije za javni prevoz Milana Milića u Jutarnjem programu Zone plus izazvalo je veliko interesovanje, a redakcija je zatrpana pitanjima gledalaca. Jedno od njih: Da li Niš može da ima dnevnu kartu od 120 dinara?
Da li i u Nišu mogu, poput Beograda, da se uvedu dnevne karte za javni prevoz od 120 dinara?
Da bude 120 RSD nije realno, odmah ću da vam kažem, zato što Beograd ima neke nerealne cene javnog prevoza. Smatram da to nije dobro generalno za javni prevoz u Srbij i da se jedni ljudi voze po tim cenama i da Grad Beograd dotira ogroman novac prevoznicima. Smatram da bi možda država mogla i ostalim gradovima da da, pa bismo i mi imali kartu od 20 i 30 RSD, kaže direktor Direkcije za javni prevoz Niš Milan Milić.
Milić smatra da je dnevna karta dobra ideja ali da se na primeru Novog Sada pokazalo da nije toliko tražena.
Mi već duže vreme razmišljamo o tome. Međutim, svemu moramo oprezno da pristupimo, s obzirom na to da već postoji sistem karata, da je to već neko uradio i postavio, ko je radio studio o javnom prevozu. Nije loša varijanta. Pitali smo Novi Sad koji je uveo dnevne karte kakva su njihova iskustva. Oni kažu da su imali četiri dnevne karte prodate tokom dana; naša očekivanja su bila da su to desetine i stotine karata, da u Niš dolaze i turisti, da to uzimaju ljudi koji ne koriste javni prevoz svakodnevno pa im treba za taj dan, kaže Milić.
Mesečne karte za zaposlene koštaju od 2.640 za prvu zonu do 4.410 za sve tri zone.
Postoje i polumesečne karte. Pojedinačne koštaju 80 dinara za prvu zonu, 105 za dve zone i 120 u sve tri zone.
Ukupno oko 80.000 građana ostvarujepravo na besplatni prevoz, po različitim osnovama.Besplatno se voze osnovci, srednjoškolci, trudnice, građani stariji od 70 godina, a uskoro će i oni od 65 godina, civilni invalidi rata, ratni vojni invalidi, nosioci prava na porodičnu invalidninu.