TV ZONA PLUS – HD

VESTI IZ NIŠA I REGIONA

Današnje vesti Ekonomija Udarne VESTI

OPET TRAMVAJEM OD NIŠA DO BANJE?

Nekada je to bila samo nostalgija, žal za starim Nišem, a danas se o vraćanju tramvaja ozbiljno razmišlja. Sa izmeštanjem pruge, izgradnjom južnog bulevara, postojeća infrastruktura mogla bi da bude trasa novog šinskog gradskog prevoza.

Niš uveliko radi na usvajanju Plana urbane mobilnosti, koji, kako kažu u Zavodu za urbanizam, planira i vraćanje železničkog saobraćaja kao javnog saobraćaja.

„Ideja je da se železnička pruga koja trenutno prolazi kroz Niš, čuvena pruga o kojoj svi pričaju, kroz plan urbane mobilnosti pretvori u javni železnički prevoz, tako da Grad Niš u nekoj budućnosti dobije javni prevoz u vidu železničkog saobraćaja. Deonica na kojoj se trenutno radi jeste od stanice Crveni Krst do Niške Banje, sa obzirom na to da Republika Srbija planira izgradnju obilaznice oko Niša, kako za teretni tako i za putnički saobraćaj. I tako će se poklopiti želje i vizije grada Niša i Republike Srbije za grad Niš u budućnosti dobije ipak svoj železnički javni prevoz,” kaže Ivan Grmuša,  v.d. direktora Zavoda za urbanizam Niš.

Dragan Ilić, predsednik Udruženja ljubitelja niških tramvaja smatra da je odlučeno da se iskoristi to što se poseduje – obilaznica oko Niša i da se tu uspostavi tramvaj ili lako šinsko vozilo.

Jedini problem koji ja vidim je da li će se Nišlije primiti na takvu liniju? Pitanje je da li Nišlijama odgovara takav prevoz? Da li im odgovara 700 metara od Palilulske rampe do centra? Da li im odgovara prilaz denivelisan prema kliničkom centru i bolnici. Praksa će da pokaže šta je bilo i kako će biti, kaže Dragan Ilić.

Tramvajsi su vozili kroz Niš 28 godina, od 1930. Do 1958. kada sui h zamenili autobusi.

„To je nastavak priče oko javnog železničkog saobraćaja da se duž Bulevara Medijana, pa preko Somborskog bulevara, odnosno Bulevara Gorana Ostojića, preko Bulevara heroja sa Košara napravi jedan spoljni prsten oko grada da bi se sve to uvezalo tako da grad Niš napravi barem jedan prvi korak i napravi taj spoljni prsten,” objašnjava Grmuša.

Dragan Ilić kaže da bi vraćanje tramvaja ili lakog šinskog prevoza donelo ogromne benefite.

Autobusi imaju izuzetno veliki efekat zagađenja. Zagađenje iz auspuha je jedno, ali zagađenje od guma je hiljadu puta veće, kaže Ilić.

Na poslednju vožnju te davne 1958. godine, niške tramvaje je na poslednji krug ispratilo 20.000 građana.

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com